Jag älskar inte nollor

 
inte när jag åker på WT ialla fall. Igår var vi på Goldenklubben i Stockholms WT . På underbara Gålö, en mycket fin och trevlig dag.
 
Att starta på WT eller B-prov  är mycket nyttigt för träningen tycker jag, Sen är det ju riktigt roligt när det går bra poängmässigt och man strävar väl inte efter att få dåliga resultat! Under hösten har jag tänkt om och gjort många förändringar i träningen, och jag har inte förväntningar på att de ska ge resultat riktigt ännu. 
 
Igår började vi svajigt, efter en förmiddag i bilen är ju Sky inte direkt i rätt sinnesstämning, en timme innan start är inte tillräckligt! Så vad lärde jag mig, att inte dra iväg till stationen och starta innan han är lite bättre. Bara för att det sätter igång betyder det inte att jag älgar iväg och startar. Nästa gång ska vi ta det mycket lugnare. 
 
En ren  dirigering på station 3, som gav oss 17 poäng,  skulle haft lite is i magen innan jag blåste. För han kom så fint i vind och skulle löst det själv!
 
På fyran så blev det kö, Sky är fortfarande i helt fel sinnes stämning, och det visar sig mycket på den stationen, en markering och sen en dirigering snett åt vänster. Dirigeringen kommer inte in, han lyssnar inte alls, jag bara ser en hund som springer där i helt fel sinnesstämning och viftar på sin svans. Han lyssnar ialla fall på inkallningssignalen! Men här är ströningen för stor och vägen är för svår, vi har inte tränat tillräckligt svårt för att klara detta, men att lyssna har vi tränat på! 
 
När vi köar på femman så blir det tomt på ettan så vi går dit, nu börjar min hund landa, en dubbelmarkering som han löser med bravur, finns inga fel, men han belastas med sina lösa grepp, så det blir 17 poäng.
 
Nästan direkt in på femman där det är en lång enelmarkering med dold kastare i en korridor av granar, dummien landar i ormbunkar. Domaren ger råd att man ska ta någon punkt så man kan hjälpa sin hund då den är svår! Var den svår? Inte för Sky, en fullpottare, 20 poäng!
 
Sista rutan en lång markering, lite fotgånde. Här får vi minus 8 poäng, säkert för fotgånde, grepp och ngt annat, för det är bara 12 poäng kvar. För det kan inte vara på jobbet, för han spikar den-
Inget godkänt resultat alltså, 66 poäng samlade vi ihop. 
 
Summa sumarum så har jag lärt mig lite till jag har haft en mycket fin dag. Nu tränar vi vidare och kommer igen i vår, det är synd att det går så fort, jag skulle vilja ha lite mer tid på mig! 
Grattis till vårat resesällskap som fick ett godkänt resultat och super  tack för dagen Lena och Ronja ! 
 
 
Tack till Goldenklubben Stockholm för en härlig dag och till domarna som gav fina tips och råd och dömde !