Kurs för Jens Palmqvist

 
Idag åkte jag och Sky iväg till Tybble för att vara med på kurs, Elin har fixat hit Jens i fyra dagar och jag anmälde oss till idag!
 
Efter lite prat och presentationer så gick vi ut, tog det väldigt lugnt på förmiddagen, och jag gillar verkligen det upplägget, Sky höll sig väldigt kontrollerad, det finns hopp.
 
Efter lunch började vi väldigt lugnt och gick igenom olika moment, så som jens tränar sina hundar, vi höll på med det även på förmiddagen. Vi fick även en hel del övningar, hur vi kan träna dirrigeringar. Vi hann med alla de olika delarna, så nu är vi fulllärda, bara att tuta och köra! Oj vad mycket vi hann med, huvudet är fullt med bra tips!
Efter en stund fick vi en markeringsövning, där vi jobbade tre och tre, att hålla ett område och flytta oss. Med skott, då¨blev det lite mer okontrollerad för oss. Försökte jobba en hel del med mig själv idag, att ta det lugnt och inte gå in i samma sinnesstämning som Sky, att inte böja mig över honom, jag känner så väl nu när jag liksom stålsätter mig när skott och markering för andra hundar ska komma, detta måste jag jobba stenhårt på. Allt detta för att ge Sky bästa förutsättningarna. Och vi avslutade dagen lite lugnare, och det gillar jag. Och kaffe och gokaka på Elins altan!
Vi har haft en riktigt fin dag, en del saker blev riktigt bra, en del blev som det alltid blir och sen kom något som jag inte sett på länge. Men det är väl därför man kursar, jag är ialla fall glad att vi ibland kan åka iväg och få träffa bra instuktörer! Satte Nikon i Jennys händer på eftermiddagen, hua, min hållning måste jag absolut jobba på! 
 
 
 
Foto: Jenny Lager
 
Tack alla för en riktigt bra dag!