Känns bra att nästan vara utan...

 
den där facebook, kom på att jag tillbringar för mycket tid, vid telefon och dator. Och när man bestämmer sig för något, då ser man hur mycket onödigt man gör!  Nu är det ju så att fejjan är på både gott och ont, att ta bort den helt kan vara svårt. Men en stund varje morgon har räckt för mig nu, och det tänker jag fortsätta med. Och det är för att inte gå miste om en del information som jag får bara där i en del grupper som är viktiga för mig. Annars har vi tagit lite semester, vi myser tillsammans och tar tag i lite onödig tics som man lägger sig till med, går långa promenader, lägger in lite träning och har roligt. Att ha en spoling på två år och en gammelman på snart 12 år, är inte alltid lätt, de är rätt olika, och Martin får stanna hemma en hel del när vi åker och tränar. Så nu har vi lite familjemys och tillbringar så mycket tid vi kan tillsammans. Bara för man börjar bli till åren betyder det inte att man blir bortglömd, jag gillar faktiskt att ha en gammal hund. Igår var det en sådan där vinterdag som vi inte är bortskämda med, solen tittade fram och så fullt med rimfrost, underbart vackert och vi tillbringade en lång stund i hagen, tränade, fotade och bara var. Vi hade det alla tiders..
 
Att sitta stilla länge är viktigt, säger min mamma!
 
och då sitter jag igen, och igen.
 
Och ibland får man belöning
 
Martin är ute på sök, inte alltid som det blir rätt, men det blev störning och det är huvudsaken
 
och det var så skönt!
 
Vi sitter lite till
 
Men det här är han bra på, den gode Martin
 
och sitter man tillräckligt länge så får man gå bakåt och hämta belöning
 
Hur svårt kan det va??
 
Att vara vacker och den sötaste av de alla?
 
och så där barnsligt lycklig när man får hämta en sån där gammal tygpåse?
 
Att sitta...
 
och se rätt uttråkad ut...
 
det gäller att ha tungan rätt i munnen, annars är det lätt att morsan inte är nöjd...
 
Nu hoppas vi på många fina, härliga roliga dagar, där natten möter gryning ....
 
#1 - - Simon G:

Vilka fina bilder, gillar speciellt de med lite action i! :)