Att vara sjuk, är riktigt tråkigt

långsamt, tröstlöst och inte ett dugg kul....Tror vi är helt överrens här i familjen. Det värsta är väl att huvudet är mycket piggare än kroppen, att gå långa promenader är inget vi sysslar med....15 minuter ja, det kan funka med 20 minuter. Sky är ialla fall världens bästa sjukkompis, sover mest hela dagarna, delar fika och lunch och så går vi en en promenad mitt på dagen..Idag var det snö, jobbigare för mig, men Sky var överlycklig! Nu längtar jag efter kraft i kroppen, men jag tar det lugnt, jag vill inte bli sämre och nästa vecka är det koll på sjukan igen, då har det gått 4 veckor efter operationen. Nä vi tar en dag i taget, och några små stillsamma utflykter blir det, men det tar på kraften. Tur att jag har lite kompisar som underhåller mig om dagarna, det hjälper en hel del, för tänk vad ensam man kan bli.... Kram på er där ute!
 
#1 - - siriosmilla:

Klart att det inte är roligt att vara sjuk men nu verkar det ju gå åt rätt håll för dig! Lyssna på kroppen! Snart är orken tillbaka igen! Krya på dig!