Golden Specialen

 
I fredags åkte jag och Sky iväg till Kungsbyn. Jag hade anmält oss till WT.t på lördagen, vi skulle ha en del i en stuga, det var en riktigt liten stuga, men allt går bara man vill och det blev inte så dumt, för salongen var väldigt stor!
Tidig samlig på lördagen, men vi var i god tid och sen for vi ut på rutorna, och fick en bra uppvärming upp till våran första ruta. det blev lång väntan, och på nästan ruta blev det ännu längre väntan, efter 2.5 timme hade vi gjort två rutor ( en var dubbelruta) så det blev tre jobb. Där bröt jag efter att ha blivit rätt sur av denna väntan, för när jag kommer till nästa ruta så har ett Ökl kommit, nä, det här uppläget var inte rätt för oss, tog en promenad och tänkte lite, en kort stund kom tanken att fortsätta det är ju lite roligt att få se poängen för de rutor vi gjort, men jag tog mitt förnuft till fånga och lämnade in nummerlappen, det känns väldigt bra. 
Vi har många fina saker på de rutor vi gjorde men det långa väntan gjorde att Sky gick upp mer och mer i varv, in på rutan, övermarkera och benen gick, jag kunde inte fortsätta, han är en super markör, så varför låta honom göra något som han bara gör när han är i varv. Och när jag blev lite lagon upprörd då var det verkligen inte läge. Saker som vi tränat satt bra, jag kunde hjälpa honom på sista rutan när han for som ett skålat troll, han tog mina signaler, det är ju WT och då ska ju apporten in fort, så varför inte prova. Han var ovanligt  följsam fram till "starten och han satt, men 3 eller 5 dummies in, spelar ingen större roll, det kommer fler GS, för väldigt trevlig och roligt har vi haft! Vi tackar kommitéen för en härlig helg och ni får en stor kram för erat arbete. Fast vi bara tittat elitfinalen, utsällningen idag är vi rätt möra, det ska bli väldigt skönt att få sova i sin egen säg, borta bra men hemma bäst! Tack Pia för härligt samboliv i slottet.... jag är säker på att vi kommer göra det fler gånger!
Och stort GRATTIS till alla som vi känner, ingen nämnd igen glömd!