Gas och broms

 
och då menar jag inte farten. Utan att veta när man ska bromsa och gasa i träningen. Det har varit ett av det svåra i träningen med Sky, en lättlärd, lugn, fokuserad och välvillig grabb ja då är det lätt att dra iväg. Det är tusan så roligt att köra på och man ser resultat, men samtidigt så vill jag ju inte att det plötsligt ska säga stopp. Gasen framåt är ibland svår att reglera, men det är tur att matte har en broms..
Sju månader, då är man fortfarande ganska mycket valp och har man en valp som är där man själv är, ja då kan det ibland hända att man inte tänker. Jag kan inte se några större problem, visst finns det saker att jobba på, men det är just där som gas och broms måste vara i harmoni. Just nu kör vi små korta pass men ofta, och det har passat väldigt bra, än så länge har inte träning gått åt pipan för att vi har kört på för länge. Och att utmana är jag inte rädd för, men passen behöver just nu inte bli längre, i ofs så blir de lite längre automatisk när man tänjer på övningarna.
Ja just nu tycker jag att vi har ett bra upplägg och kan jobba med de som är mindre bra, som vi behöver bli bättre på och det som vi är bra på och få en fin balans i arbetet.
 
 
Och snart är det semester, 1.5 vecka kvar, jag räknar ner. Och till helgen åker vi på äventyr, det ser jag verkligen fram emot ! Ser ut som om vi kan få en toppen helg!!