Oplanerat men perfekt


Idag blev en sådan dag som jag inte alls hade räknat med. Hade inte ens tänkt tanken, men den blev rätt perfekt ändå. Planen var att övningsköra, handla och rasta hundar, ja iofs rastar jag alltid hundar nu för tiden... men helt plötsligt hade jag bestämt träff med Thina, himlen var blå och solen sken just när vi bestämde. Kaffe och semla skulle med, första fikan ute för i år.
Men vi började att övningsköra, hundarna var med, första stoppet blev att gå en promis med martin, Sky han låg kvar i sin bur och sov. Han trivs verkligen i buren. Och ibland går bara Martin ut, ibland jag och ibland får han följa med. Övningenskörningen fortsatte en stund till och tillsist var det nästan dags för att möta upp Thina. Sky fick komma ut och pinka en kortis och sen väntade vi i bilen tills dom dök upp och då hade Sky somnat om så det blev en sväng med Thina och hennes hundar först.
Efter ett tag hmtade jag Sky, kaffe och semla och vi gick och tänkte fika, Thinas valpar var kvar ute. Och lagom när vi tänkte mysa då började det att snöa..Ja vad ska man säga, men kaffet och semlan slank ner. Och träffen med Hasta och Floyd blev hur bra som helst i mycket ordnade former. En himla trevlig träff, fast solen inte ville vara med! Och faktiskt så kan man undra vilka super valpar vi har, en riktigt fin gruppbild, jag är imponerad!