Stockholm

 
I söndags packade jag ryggan och drog till Stockholm. Tåg fick det bli, inte ofta jag åker tåg, rätt så avkopplande.
Första stoppet blev i metropolen Katrineholm. Tågbyte!
 
 
Fick sitta i solen ca 20 minuter innan "mitt" tåg kom, sen tuffade vi på, sakta men säkert. Blev ganska många stopp på vägen upp, men jag kunde lugnt sitta kvar. Inget mer tågbyte.
 
 
I Gnesta hade man gått man ur huse, för att ta en söndagspromis på isen. Och snart gled vi in i huvudstaden....
 
 
 
 
Snart var jag vid mitt mål, Hornsgatan hos min bror och svägerska. Där blev det lunch som verkligen smakade super, tänk vad tågresande kan göra en hungrig och snart gav vi oss iväg på en lång härlig promenad i solen.
 
 
Vi höll oss på Söder, och tittade på utsikten, hus, folk, parker, vackra vyer och hade det hur bra som helst,
 
 
 
Efter ett par timmar i storstadsdjungel, var vi tillbaka nöjda och lite lagom trötta
 
Fika, slapp och planering för kvällen med lite gott rödvin.....Tyvärr lämnades kameran hemma. Men vi hamnade på resturangen  Marie Laveau som serverar mat inspirerad av New Orleans och det amerikanska köket.Bara ett kvarter bort, det blev bubbel, pilgrimmsmusslor, grodlår, havsaborre med div tillbehör, som smakade gudomligt. Drack ett suveränt vitt vin till, som jag inte kommer ihåg vad det hette, typiskt mig. Mycket gott och trevligt. Vi fortsatte hem för att ta lite eftrrätt hemma och avsluta dagen. En underbar dag i Anders och Ulrikas sällkap. TACK!
 
Måndagsmorgon på Hornsgatan
 
Laddar för en ny arbetsdag....
 
japp så var det, mina fina skulle iväg till jobbet och jag på kurs, så det vara bara att skingra det rosa skimmret och ge sig ut i verkligenheten. Men det skulle bli ännu ett kärt möte vid lunchtid, min andra brorsa kunde tyvärr inte komma ifrån på söndagen, så med honom fick jag en mycket trevlig lunch, inte så lång men ändå fanns den. Pelle drog tillbaka till jobbet och jag till kursen. En eftermiddag med föreläsning...Kanske inte den bästa kursen, men vad gjorde det när jag hade haft det så härligt!
 
Dags att återvända....
 
och lämna huvudstaden..... Men snart är jag nog tillbaka...
 
Tack för en underbart avkopplande och härlig söndag, och fint att det ändå kunde bli en lunch. detta lever jag på ett bra tag! Men lite surt var det allt att återvända till vardagen idag.
 
 
 
 
 
#1 - - Sofia:

Härligt! Visst har vi en vacker huvudstad?! Om du kommer upp igen och tar dig över vattnet från söder till Djurgården är du/ni välkomna på en kopp kaffe:-) Kram!

#2 - - Ann:

Och tänk vilken trevlig måndag du hade med dina kollegor då...;) *S*

#3 - - Anonym:

Åhh vackra, vackra Stockholm!!! Härlig tripp du gjort! Kram

#4 - - Thina:

Men vad kul att du kunde förena nytta med nöje. Hoppas det känns lite bättre nu. kram