Vilken härlig hunddag!



Idag blev det en tur till Gårdeby för lite samvaro med Maria, Yvonne och deras två labbekillar Abbe och Spike. Det skulle visa sig bli en riktigt härlig dag med lite viltspår, en liten "sökövning" och en super god lunch, och den som fixat allt var bästa Lena!

Först blev det lite rastning och kontakt övning, så bra för oss att träffa andra valpar när Theo tror att det är bara lek som står på schemat. Kan nog villigt erkänna att detta måste vi träna mycket mera på och helst på en skogsstig, men det kommer fler tillfällen det är jag säker på.

Sen blev det lunch, som Lena hade fixat, Morotssoppa och gott hembakat bröd, vilken lyx. Mätta i magen och efter en massa babbel var vi redo at ta oss an våra spår, som då också Lena hade varit och fixat på morgonkulan, vilken vän man har.

Theo hade somnat i bilen så han fick vänta till sist. Idag var det andra gången han skulle få testa, förra lördagen var första. Då var det ju lite otäckt med blodet¨, så idag var det lite spännande att se hur det skulle vara.
Idag var det inga problem, han tog sig an spåret bra, tuffade på i sakta mak, noga med nosen. Nästan i slutet stannade han en stund, vände sig mot skogen och voffade lite, undrar vad han fick i näsan där, men tog de sista meterna och fann sin älskade klöv. Den är en riktig skatt. Tänk vilken skillnad det blir när man gör det gång två, och vad kul det är att se. Min lille miniman, en riktig guldklimp.


Spike ska prova viltspår för första gången


sakta och med lite stöd går det bra


Vilken lycka när klöven är funnen!


Inga problem sa Abbe, jag är född viltspårare


Vilken skatt jag fann, den tar jag hand om!


Theo på spåret, inga problem idag


Här kommer vi!


Hittad


Jag vill inte dela med mig av min skatt!


Vill ni se en stjärna kan ni se på mig!


Mums.....

Sen blev det fika med en underbar kaka, som också Lena hade fixat, vilken fixare hon är. det ända vi behöde tänka på var att ta med våra hundar, kan man ha det bättre?

Efter ett sockerintag var det dags för nästa aktivitet, tjejerna ville köra sök/uppletade, men på basic nivå. En människa sprang ut i skogen med godis och leksak gömde sig. Valpen satte full sprutt ut, fick sin belöning och sen skulle han komma tillbaka. Roligt sa Theo och han kom även tillbaka till mig!


En rolig Lena på väg ut.....


Tjohooo, tyckte Abbe och kom tillbaka till Maria


När man är valp är livet helkul!


Jag vill, jag vill, jag vill!!


Hej Yvonne!


Och tillbaka igen till matte!

Theo fick även en liten valpapportering, han har liksom inte riktigt velat komma in alltid, så nu när jag har hjälp så brukar vi ta en ibland, och det går bättre och bättre, nu är det både kul att hämta och lämna. Duktiga grabben!

Sen var det slut, många fina timmar i trevligt sällskap och fina Lena som fixat allt. Valparna var nöjda och lagom trötta, blir en del väntan i bilen men det är bra att de inte behöver vara på G hela tiden. Tror nog att vi kommer att träffas snart igen, roligt med nya bekantskaper med samma intresse.

lena och jag drog vidare för lite aktiviteter med de stora. Fälten är slagna bäst att passa på innan älgjakten. Tre pinnar hade vi med oss, satt upp dom som en halvmåne. Ett kast vi alla, la ner en dummie vid varje för att efter de tre markeringarna låta hundarna gå på linjetag vid varje pinne. Nöjd med Murtan, problem vid mitten pinnen, men när vi fick gå närmare så löste det sig. Avslutade med en lång markering över vägen. Hmmm här hade han svårt att ta den, inte att ta sig fram men att plocka upp, fick göra om ett par gånger och då gick det bra!


Först lite rastning....


Tjooohoooo


Millie i full fart!


hej vad det går


Mattes prins


Riktigt duktig idag!






Alltid redo, kul att få jobba lite!


Tack Lena för en underbar dag!! Och för att du förvaltade min kamera så jag fick många fina bilder på mina gyllenprinsar!




#1 - - Ancki, Agnes, Frida:

Man kan tro att ni bodde i Gårdeby över helgen så mycket som ni hann med.... Fantastiska bilder !!!

#2 - - Brita,Siri och Smilla:

Härliga dag med härligt sällskap och härliga bilder så vi andra också får njuta!

#3 - - Camilla & Kina:

Vilken underbar dag ni verkar ha haft under gårdagen!

Det var dessutom kul att få träffa er i dag oxå!

Ha det gott! o hoppas vi synes snart i gen!

KRAM

#4 - - Johanna & Majken:

Vilken lyxig dag! :D Härligt värre! kram

#5 - - Angelica:

Underbara bilder och underbara Lena ;) Vilken vän!