Februari



Efter ett skönt uppehåll i cybervärlden tänkte jag nu återuppta bloggandet ialla fall. Jag har inte helt  varit fri från internet kan jag i ärlighetens namn säga, för mailen har jag läst, det är ju så att en del mail har inte tid att vänta i nästan en hel månad. Och förra helgen sög det i bloggtarmen ordentligt, men jag var ståndaktig och inte gav vika. Jag kommer inte att fortsätta med Facebook, än på ett tag, kanske att jag för alltid kommer att lägga ner det. Men bloggen är för mitt eget intresse, gillar att gå tillbaka och se vad vi haft för oss och i höst så har jag faktiskt bloggat i 5 år. Och jag gillar min, blogg och även andras. Men ibland passar inte vissa forum för vissa och jag kände att för mycket internet och för lite real life gjorde mig till en människa som jag inte gillar, och som jag fortfarande har makt över mig själv var det inte svårt att få det att ändras. Så nu gör/är/ jag med "saker" som gör mig glad!

Men nu tillbaks till februari, vi har haft en härlig månad! Många härliga prommisar, mest här omkring, men även har vi varit iväg. Jag har gått en kurs i WT, två teorikvällar och en kommande praktisk dag. Mycket vettigt prat i grupperna  och tillsammans och nu har vi bara den praktiska dagen kvar, där vi ska få lägga upp rutor, den ser jag fram emot. Goldenklubben Östergötland/Södermanland har haft sitt årliga årsmöte, som jag deltog på. En och annan stadsprommis med Lotta har det blivit, några turer till Linköping har det blivit för div aktiviteter.
Bilen har varit sjuk, tv:n brann och kaffebryggaren la av! Japp man kan säga att det mesta har hänt. Men vi är vid god vigör och känner att vi är redo att våren ska komma. Jag har också fått tillbaka min motivation till att fota, uj vad jobbigt det var att inte vilja fota längre, men nu är polaren med titt som tätt, så här kommer februari mer eller mindre i bilder!


Vårkänslorna kom och hälsade på.....


Lite grön/brunt på backen och vi var så glada


Härlig lera och vattenpölar


som blandades med lite snö....


Lyckliga dagar i harmoni


Men det gröna/bruna var för bra, för snart kom Kung Bore tillbaka och bjöd på en strålande morgon


Vi njöt i "vår" båthamn






Snön la sig på träden igen


och djuren kom närmare


vi gav oss ut på fototurer


och Martin som tycker att det mesta är okej med eller utan vitt, var härligt glad


Vi fick blå himmel och rimfrost


och underbar vacker natur


Oj vad mycket finna objekt vårt Sverige bjuder på!












Vi hittade nya fina ställen hemmikring


Prövade lite nya vinklar i mitt fotande






Haft härliga prommisar med gamla vänner


Riktigt roligt!


och så söta....


och så drog vi till Gårdeby, härligt värmer både själ och hjärta!


Ebba


Millie


Härliga timmar i gott sällskap


Fikapaus i Lindängen, lika vackert vinter som våren och sommaren




Så mycket bus




Hit kommer vi mer än gärna och laddar både fysiskt och psykiskt med härligaste vännerna som finns.


Firat födelsdag




En vecka kvar i februari sen glider vi in i mars och laddar  för våren, kanske det blir snöfritt.En av mina önskningar har ialla fall kommit, vi har fixat en båt som ska sjösättas i en liten fin skogssjö för att användas till nyttiga saker, jag  åker på relax resa och så njuter vi av att vi bara finns. Blir en härlig tid, för att fortsätta med ännu fler goa grejer vartefter. Tror nog att vi fixar även detta år i fint skick!
#1 - - lena, millie,ebba:

Härligt att du är tillbaka !!!

Du och bloggen har varit saknade........

Nu stundar ljusare tider

Kram

#2 - - Ancki, Frida, Agnes:

Så glad jag blev när jag såg att du bloggat. Du ska veta att du gör andra glada av att visa dina fina bilder. Den strålande morgonen vid båthamnen och bilden på Lindängen är så himla vackra.

#3 - - Annette:

Åhhhh vad glad jag blir att du är tillbaka!! Njuter av dina magiska bilder, helt sagolika - gott för själen! Men du så där mycker barmark hade inte vi....

Kram kram

#4 - - Matilda:

Kul att du är tillbaka, vilka helt UNDERBARA foton...

#5 - - Nina:

Vilka superbilder!!!

#6 - - Ewa&Fannie&Wiktor:

Njuter av dina fina vinterbilder i din vårfärgade blogg:-). Kram