Ack Värmland du sköna!

 
I lördags drog jag och Sky iväg till Niklasdam, i Värmland, WT var på programmet. Målet var att gå ett i höst, och just nu i slutet kändes det rätt bra att åka iväg. Noggrann uppladdning i veckan, med både träning för huvud och kropp.
Vi fick starta på ruta tre som var en enkelmarkering i platåer uppför. Kastaren står längre upp och dummien landar nedanför på första platån. Här får vi 18 poäng. Vi går i grupper och väntar in resten av gruppen innan vi tar en promenad till ruta 4, lite väntan.
En lång enkelmarkering i "sankmark" typ, bredvid en liten "sjö", finns pölar av vatten på vägen, rakt ut, blir inte stor, och finner den riktigt snabbt 17 poäng, jag tycker han är lite seg på invägen, tycker han försöker hitta bättre väg, och lägger på några inkallningssignaler.
 
Vi tar en fika efteråt, och väntar in gruppen, för att gå vidare till ruta 5. En enkelmarkering ner i en stor grop eller kalla det liten dal. med vatten på höger sida, våran markering går åt vänster, hunden ska ner, över några nerfallna träd och så upp på en liten "kulle" eller backe. Sky drar åt höger, oj då tänker jag, han missa den här, men dra sedan åt vänster, och spikar, 18 poäng, inte okej tycker jag att välja väg, han är inte så glad i att hoppa, jag funderar mycket på hur tusan han, hann tänka ut den här vägen, tror vi ska träna hinder i vägen. Ja med Sky blir det aldrig som vanligt, han bjuder på överraskningar.
 
Mot ruta 1 och jag kände mig riktigt nöjd med dagen, här var det en enkelmarkering på fält, han tar bra väg, men övermarkerar, kommer in snabbt i området och ligger i en stund innan han hittar den, jag är glad att han inte får för mycket ben och letar fint i bra tempo, vid avlämningen får jag håll i händerna och dummien smiter, 12 poäng.
Blir lite väntan innan vi får gå in i ruta 2 som är våran sista ruta, jag känner mig riktigt nöjd och avslappnad, vi fikar lite till och Sky tar det också lugnt. På ruta två är det en enkelmarkering ner mot "sjön" dummien hamnar ca 2 meter ut.  Vi går fram, kopplar loss, skottet går, domaren ska klappa mig på axeln, där går Sky, spikar markeringen och snabbt in....En sekund till sa domaren, och såklart blir det så där bra. Vad är en bal på slottet? Detta tar jag på mig själv, blev för avslappnad och antagligen för nöjd, det går inte när man har världens bästa Pallevante med sig. Men jag är så jäkla nöjd och känner att vi är på väg, där vi aldrig har varit. Känns så skönt att gå med denna känsla in i vintertider. Rutorna var riktigt kluriga och olika, de passade oss perfekt. Jag grämer mig faktiskt en hel del ...tänk om inte fanns, men jag tar med mig känslan och jobbar vidare mot en ny säsong med min fantastiska roliga hund. För hur det än är , så gillar jag paketet, jag gillar hans personlighet, lite mer finess och den kommer när det är moget!
Värmland besöker vi gärna igen!
 
Och som grädde på moset hade vi härligt sällskap, tack för det Pia!
 
 
#1 - - Anonym:

Va fint att du fokuserar på känslan och din sköna hund, resultatet är ju en följd av känslan...grattis Till er båda.

#2 - - Anonym:

Va fint att du fokuserar på känslan och din sköna hund, resultatet är ju en följd av känslan...grattis Till er båda.

#3 - - Anonym:

Va fint att du fokuserar på känslan och din sköna hund, resultatet är ju en följd av känslan...grattis Till er båda.

#4 - - imogenewu16:

My unruffled describe:
http://rhonda.go.telrock.net

#5 - - peggyzf18:

Rejuvenated web invent:
http://jocelyn.web.telrock.net