En tur till Lisa

 
Har vi hunnit med i veckan, och trevligt sällskap av Gunilla och Tia fick vi. Fokus var på följsamhet, vi började lite smått och fick lite bra övningar med oss hem. För att sedan lägga ett område med tennisbollar med skott oxå. Sen förflyttade vi oss, för att kunna skicka på linje. Sky fick en dubbel, så jag kunde förflytta oss (fortsatte med följsamhet även där) Han ficck hämta den ena, för att sedam hämta linjetaget, och till sist den sista på dubbeln. Härligt jobb med markeringen, gick upp i vinden, 
 
Vi jobbade med att skicka på linjen och närsök, störning att den andra hunden gått på en markering. Vi fick även en markering i medvind, och den övermarkerade han, fina tips hur man kunde jobba så han kom i rätt område. 
Till sist hämtade vi hem den sista bollen på linjen, härligt jobb av min lilla grabb, han jagar jätte fint! 
Vi har att jobba med, det blir en massa följsamhet och även med andra hundar, här behöver vi träna hur mycket som helts på. Jag har funderat en hel del på det här med skott, just nu tycker jag att stadgan är bra där, men jag tror med för mycket paus så kommer det att bli svårare med stadgan, men jag vill inte jobba med för mycket markeringar. Sky markerar bra, och jag har märkt att han lätt går upp i spinn, för mycket ben, kan hända att han blir lite nonchalant då det oftast är enkelt att hitta markeringen, jag vet ju inte, men man måste ha tankar om det ialla fall. Skott måste vi även fortsätta med, men det kan vi använda i annat arbete så det behövs inga markeringar i. Skönt att få lite tankar och feedback, tack för den! Vi trivs så bra med "våran farmor" !
 
Nu fortsätter hösten och vi har mycket roligt att se fram emot, och även våren planeras. Det är så himla roligt att ha en Pallevante, vi gillar att ha skoj tillsammans, men jag har också märkt att efter lite hård träning är det inte fel med lite vila så saker och ting får smällta in ordentligt, jag tror att vi har hittat en bra planering för oss. Det känns härligt och jag ser verkligen fram emot våra fortsatta dagar tillsammans! 
#1 - - Elise:

Vilken fin bild! :) Och vad härligt med träning!