Ännu en vecka

 
Har sprungit iväg, den började lite haltade med att jag var genomförkyld och hängde mest i soffan. Och vad lätt det är  att fortsätta att hänga där när man börjat. Men vi har faktiskt hunnit med långa sköna promenader , frisk luft i behagligt tempo är visst väldigt bra för hälsan, för jag piggade på mig. Fast jag inte var riktigt kry så har grabbarna fått vad de behöver. Men jag tror att vi alla är riktigt nöjda med nya tempot. Jag tog en funderare för ett par veckor sedan och gjorde upp en plan, och än så länge ser den ut att både hålla och ge en hel del utdelning, men vi är inte ute på ngt 100 meters lopp utan på ett maraton. Så vi har alltså gott om tid
 
Vi har bara varit
Haft lite latjo
fotat äpplen
och vips så fanns det en pallevante där
Såklart  innehåller våran plan en hel del träning
Mycket spring i benen finns det
Men man kan även sitta still
Och sen kom ju helgen och då skulle man hinna göra allt som man inte gjorde i veckan, när man hängde i soffan. Men paus och ut måste vi, så när Johanna bjöd oss på promis i regnet så tackade vi absolut inte nej. Härligt, vi tjuvstartade även med första adventfikat...Ny energi inhandlat, och när vi kom hem gick det som en dans med alla måsten! Vi tackar för stunden i skogen.
 
Ester, Sky och Sigrid.
Och idag söndag var det unghundsträning på schemat, och det gillar vi. Fotgående, inkallningar, stadga mycket duktiga spolingar. Jag är riktigt nöjd idag, tyvärr, gick Sky ur handen och bjöd upp Hasta till dans, och hon tackade inte nej.. Men för att göra rätt så måste man ibland göra fel, och sen gick det väldigt bra. Och jag är mest nöjd med fotgåendet, riktigt bra, och väldigt nära, visst blir det lite störning som man måste ha koll på, men jag hade känslan som man har här hemma utan störning flertal gånger. Det tar sig, när man har tänt flitens lampa. Och det var riktigt gott att få lite lön. Duktiga pallevanten! Tack tanter för en fin stund!
 
Foto: Thina Johansson
Och nu rullar vi in i en ny vecka med nya utmaningar!
 
 
#1 - - Lillian:

Nydelige bilder av hundene, særlig det i full fart! Ha en trivelig adventstid...