Träning

 
Idag var det dags för träning, då prinsarna hade fått vilat igår, tyckte jag att det var dags för lite träning. Klockan 10 mötte vi upp Gunilla och Älva. Jag hade tänkt ut att vi skulle jobba med vår övning, men att vi kunde göra något mer, med en paus emellan. Jag hade inte varit där vi skulle träna, men jag hittade ett ställe som vi kunde göra stoppsignalövningen. men först skulle vi göra något annat som Gunilla hade. Och den lätt väldigt bra, linjetag över fält, jag har sett fram emot att få jobba lite på fält då vi mest har varit i skogen på sista tiden, så det lät hur bra som helst. Vi började med att hålla en rak linje ut tilll punkten, där vi la ut fyra diskar väl gömda. Skickade på närsök, för att befästa platsen. När detta var klart preparerade vi med dummies, vände om och gick tillbaka mot platsen där vi skulle skicka ifrån.
 Vi skickade över ett litet dike, första skicket var inga problem, han gick som tåget...Lite vila i skuggan och så ett nytt skick, men icke... Det gick inte, nu var hjärnan tömd. Vi satte oss och vilade i skuggan och tittade på Gunilla och Älva  när de jobbade klart. Dags för paus, och då fick martin också vara med, vi fikade och satt och små pratade, hundarna var med och tog det lugnt.
Sen blev det lite show, martin och Gunilla hade en liten uppvisning... Jag är impad att han höll sig till henne hela tiden, det brukar faktiskt vara så att matte är bäst... men inte idag.
 
En liten rast runda och in i bilen för grabbarna när jag skulle kasta åt Gunilla och Älva. Sen var det Theos tur igen, men när han väl kom ut, bestämde jag mig snabbt för att någon/några markeringar fick räcka idag, det blev ingen övning då jag tyckte att han inte var i rätt fas och så lite fotografering...
 
 
Idag var det just en sådan träning där vi kanske inte lyckades fullt ut med övningarna, men ändå var det en jätte bra träning. Jag åkte hem och var nöjd, grabbarna trötta och säkert rätt nöjda också. det finns flera bitar som jag kan se på, att det inte riktigt funkade fullt ut, men vilken träning det blev ialla fall. Vi avslutade det hela med att sitta ner och ha efter snack och då hade jag en miniprins som lade sig ner och kom till ro, och det värmer mer än lyckade övningar!
 
 
Tack Gunilla och Älva för en härlig och givande förmiddag :)
 
 
#1 - - Gunilla:

Show på hög nivå och både han och jag hade roligt!