Röntgen

 
I morse åkte vi ner till Söderköpings djurklinik, för rötgen av HD/AD på Theo. Kände mig faktiskt ganska lugn, har inte haft ont i magen flera dagar innan. Lite vägning  vågen stannade på 33 kg, och så lite "sömnmedel". In  i rummet och så vänta att han sussade. Först röntgades armbågarna och sedan fick jag tag plats framme vid huvudet och så blev det höfternas tur. Fick bra plåtar direkt. Började med att titta på armbågarna och dom såg bra ut, sen var det höfternas tur och där var det mindre bra. Krister visade och förklarade och jag fick även se på höfter som var jätte bra. Nu får vi vänta och se vad avläsningen blir C eller D. Det som kändes väldigt bra var att jag fick beröm över att Theo var i väldigt bra kondition och kanon musklad, han sa att han hade en jätte fin kropp och det kommer att vara till god hjälp. Men med bra eller dåliga höfter så är det samma miniprins som jag har med mig hem och vi fortsätter vår väg fram mot stjärnorna. Vi får bara bli ännu mer nogranna med uppvärmning, nerladdning och att hålla vår goda miniman i topptrim i fortsättningen. sen ska vi nog klara det här också, fighters som vi är!
#1 - - Sandra, Thyra, Lhine & Rhiva:

Vad trist Annelie :( Håller tummarna för att det blir C. Att han är i fin form, god kondition och välmusklad är ju superbra. Ni kanske inte ens kommer märka av höfterna.

#2 - - Hanna:

Fördelen är ju, som du skriver, att man vet att man måste vara mer noggrann med uppvärmning/nedvarning och muskling. Det kommer går super för din miniprins <3

#3 - - Ann-Sofie:

:( blir nu faktiskt lessen i ögat för er skull o ger er båda två stooora kramen från mig <3

Men precis som du tänker Annelie, måste man se framåt o såklart kommer ni klara det här du o mini-mannen!!!!! o va skönt att du redan sett till så han är i bra trim =)

Det fortsätter ni med o så blir ni ännu bättre på att tänka på sånt som alla borde tänka på fast ofta missar som du skriver: uppvärmning, nedvarvning, stretch o massage. Många av de delarna är dessutom jättetrevliga o mysiga för hunden så de brukar inte klaga över att man blir duktig på det ;)
Ta hand om varandra o njut av nuet!
<3

#4 - - Ingela:

Han är som sagt din fina prins hur eller hur! Men visst är det trist, det förstår jag!
Kram