SSRK Mjölby



Idag bar det iväg till Mjölby, Theo var anmäld till valpklass 1. Många hundar skulle det bli idag inne i ridhuset. I vår ras Golden var det 74 stycken anmälda och labbarna och flattarna var inte långt efter, och så har vi ju några fler retriever raser.
Jag samåkte med Thina, lite spänd var jag allt, första gången i ett ridhus och efter en ordentlig schamponering igår så var Theos päls mer än slät ska jag lova.
Vi var där i god tid, och lite spännande var det allt tyckte Theo att gå in i ridhuset, men med Thina och Leva som sällskap så gick det super, vi gick omkring lite, satt en stund, men då grävde han snart en stor grop i torven... och av torv blir man brun. Gick ut och kissade. 10 minuter innan det var dags minglade vi omkring uppe vid Golden ringen. Och var redo för att komma in när det väl var vår tur. Fem grabbar blev det i valpklass 1, och jag tror faktiskt at min guldgosse var den yngsta av dom. Nu skillde det väl inte mer än ett par dagar eller någon vecka mellan grabbarna. Roligt var det ialla fall att se hur olika alla fem var. Tycker att vi skötte oss jätte bra, jag är riktigt nöjd med första springet, då kändes det kanon. Idag tyckte jag att han var lite svår att ställa och då har vi ändå tränat en hel del här hemma, så nu får vi fortsätta ute bland folk istället, lite här och där. Helt okej med springet när vi var ensamma, men när vi skulle springa alla tillsammans en sista gång då blev det lite väl mycket hopp och skutt, lite bus i kopplet. Jag är ialla fall så satans nöjd med dagen. Och riktigt kul är det också, fast jag är lite nervös...
Det hela slutade ialla fall med en tredje placering och ett HP. Och en fin kritik, domare för dagen var Jan Roger Sauge från Norge.
Här kommer Theos kritik.

5 1/5 månader gammal, typisk hane. Tilltalade huvud. Kunde haft mer längd på halsen idag. Tillräckligt vinklad front. Härliga ben och tassar. God överlinje, fint bakställ. Goda rörelser. Fin päls.

Min miniman ligger helt utslagen här hemma nu och sover, det tar på krafterna att vara vacker, för det var han, vackrast av de alla och det kan inte ens domaren ta ifrån mig!




Tack Thina för härligt sällskap och mycket bladder!

#1 - - Brita, Siri och Smilla:

Grattis!!! Jättebra kritik! Självklart är han världens vackraste!

#2 - - Hanna:

Grattis till HP och placering! Han är superfin.

#3 - - Angelica:

Grattis SötTheo!

#4 - - Malin, Nova & Lukas:

GRATTIS!! till fina Theos placering! Han är ju så vacker och kommer bli en mycket stilig herre.

Kramar

#5 - - Matilda:

GRATTIS till fint resultat, klart du ska vara stolt över din lilleman, han är ju helt ljuvlig :-)

#6 - - Sofia & Potter:

GRATTIS!! Vad duktiga ni är:) Han är jättefin och kavat liten kille!

Tack för igår också förresten! Potter var jättetrött när vi kom hem,helt dimmig i blicken hela kvällen och bara sov...

#7 - - Maria:

GRATTIS! Bra jobbat snygg Theo och matte, Kram kram!

#8 - - Ancki, Agnes, Frida:

Grattis till dig och Theo. Jättefin kritik. Och snyggast är han absolut fast jag inte sett dom andra.

#9 - - Thina med flock:

Tack själv för sällskapet. Det gjorde vi bra o kommer att göra om eller hur. Men visst är våra snygast!!! Konstiga domare som inte ser det. kram

#10 - - Ewa&Wiktor:

Grattis Annelie och Theo! Vilken härlig kritik! Vad månne det bli av denna härliga kille:-)? Kram

#11 - - Johanna & Majken:

Grattis! Vilken fin kritik! =) Kramar