Jag är inte redo för våren!


Visst längtar jag efter våren, vitsippebackarna, kaffe i solen och allt annat fint och mysigt. Men det kommer för eller senare. Men med redo menar jag träning... jag har förlorat glädjen, inspirationen och motivationen till hundträningen, den försvann någon gång förra året...Man ska inte hålla igång något som inte ger glädje!
Och jag kan förstå att det inte gav glädje, 2017 var ett skit år, och då menar jag i det stora hela, sorgearbete, sjukdomar och annat skit. Att göra saker som man mår bra av är bra, men jag tror inte att jag mådde bra av att träna hund, jag har riktiga guldstunder förra året som jag minns med glädje, men i det stora hela är 2017 mer eller mindre blankt. Det är märkligt när ett helt år nästan är utsuddat...
I år har jag bestämt mig för att  glädjen ska komma tillbaka, det är det ända viktiga, de flesta gånger som vi tagit ett litet pass har det varit med glädje nästan varje gång, de gånger den inte finns, då bryter jag!
Nu hoppas jag att jag får samma glädje som min glädjespridare Sky, en tokigare hund får man leta efter. Jag ska försöka komma ifatt honom. Nu arbetar vi för att glädjen ska återkomma och försöka bli redo för våren!
 
Inkallning med störning......allt är roligt, och det görs med 200% glädje så jag måste ifatt...
Den bästa av de bästa, skulle inte byta bort honom mot allt smör i Småland.
 
 
#1 - - Dixi Wonderland:

Vilka underbara bilder :D Hoppas att du hittar tillbaka till motivationen.