En helg fylld av

 
Och för våran del började den redan på fredagen, dåligt med bloggande nu för tiden, det beror nog mest på att jag är rätt sliten när jag varit ute på kuligheter. 
 Men idag är det måndag, jag är sjukskriven och ska vila upp mig efter tre dagars aktiviteter!
 
Träning i fredags med Annette, ett riktigt bra pass! de bra passen kommer rätt ofta nu, efter min ändring i höstas. Och i fredags var det så där himla skönt igen, Sky var lugn i passiviteten, han gjorde strålande arbete, linjerna är ju kända för honom, markerings jobbet blir bra när han är i rätt sinnesstämning, och söket blev riktigt bra, det är jag glad över. Ibland blir det ju mindre bra. Och jag var väl så där som en förare ska vara så hunden gör ett kanon jobb. Tack för några härliga timmar i skogen !
 
I lördags var vi slöa och slappa, och träffade Brita och henne flickor. Härligt för både mig och Sky, han får lära sig att umgås med hundar ochh jag får prata, skönt att bara va!
 
 
Några riktigt sköna timmar i solen fick vi, tack Brita för dom!
 
Söndag, vilodag? Inte för oss, vi stack iväg och tränade. Om fredagen var så där härligt lugnt, så var söndagen inte alls nära i sinnesstämning. passet var riktigt bra upplagt, det skulle ha passat oss perfekt. Och lugnt och skönt. Åter igen så gör han ett förträffligt bra jobb, fin stoppsignal, super fina linjer. Att markeringarna inte är ett dugg bra utan att han mest har ben ser jag som att här är han i helt fel sinnesstämning, den blir lite bättre med tiden. Dagens dåliga passivitet får jag ta på mig, antagligen är jag rätt slut när jag redan är på plats från början, men jag tänker inte på tröttheten, men igår var jag så slut när jag gick till bilen efter träningen. Sky är absolut inte färdig med nya upplägget och jag vet att det kommer ta tid, den här gången ska det inte bli tre steg fram, utan vi tar det lugnt, men att jag inte är på topp fysiskt hjälper inte honom till att göra ett bra jobb. 
Jag är ialla fall glad att hjärnan funkar skapligt så man kan tänka efter lite. Tack Svejdan att du tänker på mig och Sky, det uppskattar jag massor. Han kanske hade fått fortsatt som soffpotatis annars ;) 
Ja tre dagar blev nog lite för mycket fast det bara blir ett par timmar åt gången, men ibland måste man prova och jag mår bra idag, men tänker vila och äta lite gott! 
 
Och den här grabben är riktigt nöjd med helgen! 
#1 - - Angelica Wåhlin:

Himla söta vovar!!

#2 - - Angelica Wåhlin:

Himla söta vovar!!

#3 - - Angelica Wåhlin:

Himla söta vovar!!

#4 - - Tess:

Åh, vilka härliga bilder! :)

#5 - - siriosmilla:

Tack själv för sällskapet! Nu känner jag igen mina hundar! Lugna, vackra och skötsamma......