Vem drog ur proppen.....


inget svårt svar på den frågan, finns bara ett svar! Något som snurrar runt i mitt huvud, har gjort en mycket lång tid är hur fanken eller när fanken det ska börja funka med passiviteten...Inte mycket värt det andra jobbet när inte den viktiga delen inte funkar. Det kanske är så att bäst före har gått ut, vad vet jag? Det vore väldigt ledsamt om det vore så, för hur det än är så har Sky underbara kvalitéer som en apporterande hund och det vore väldigt roligt att få fortsätta att utveckla dom. Men jag har liksom inte fått till det, men jag vet att egentligen måste det gå, för hur man än vänder och vrider på det, så när man bestämt sig då brukar det gå bra. Men här går det inte...jag hittar inte knappen. Hur många ursäkter ska jag hitta på, inga! Men varken jag eller Sky orkar riktigt hålla oss på topp under ett träningspass om detta inte kommer att fungera.
Jag behöver hitta energi, efter den värsta höst och vinter  jag har upplevt, hundträningen brukar ge det, men det gör inte det längre och jag känner mig vilsen, ledsen och ensam. jag ska inte säga att träningen inte ger någon energi för det gör den, vissa gånger skulle jag aldrig vilja vara utan, de hjälper mig att gå vidare, och jag har en del träningskompisar som jag verkligen kan bolla med och det ger mig stöd. Och att ha den här fina kille ger mig massor av energi. Jag ska ge det till sommaren, sen får vi se, kanske han får bli något annat eller bara en soffpotatis, för någon bråkstake är han inte, en bättre kompis får man leta efter... Just det här fyller min hjärna just nu....egentligen vill jag inte skriva om det, men det är skönt att få ner det.. och kanske jag skrattar åt det om ett år eller så..