En riktigt fin dag

 
blev det igår på alla sätt och vis. En bra träning, härligt sällskap och t om vädret skötte sig. Fem härliga gyllenpälsar med lika många mattar och hussar. Vi delade upp träningen i två pass, på det första passet höll vi till på vallen, det blev linjetag, signaler och tecken, en hel del fotgående och vi avslutade med inkallningar genom gruppen och till sist ett lugnt sitt i grupp för ett foto.
Lunchvila, god soppa som slank ner i magen och lite kaffe. Nu var vi taggade igen, vi bestämde oss för en jaktstig, linjetag, markering, närsök, litet sök, markering och stort sök. Mattar och hussar resonerade och rekade och så kände vi oss klara och vi tog ut en hund i taget. Och då kunde jag ju ägna mig åt hobby nummer två, lite fotografering, härligt nu när vädret är med oss. 
Dagen blev rikgt bra, jag tycker att Sky gick bra på förmiddagen, han fick tid att landa på väg upp till vallen, och sen fick han vara mycket passiv. Lite mer stissig när det var dags för jaktstigen, det är ju på både gott och ont att ta ut en hund i taget. Jag är helt klart nöjd med vilthanteringen, jag måste bestämma mig hur jag ska ta emot honom med viltet,, blir många handbollsräddningar. Ja det är mycket man ska bestämma sig för hur man ska ha det... men bara man bestämmer så brukar det gå bra och ge resultat. Framåt sju snåret åkte vi hemåt igen efter en mycket fin och härlig dag! Tack Pia för lunch och tack gänget för härligt träningssällskap och Eva, pajen var super !
 
Fördelen med sommartid, att ljuset fanns länge, så alla hundarna, Spej, Happy, Axa och Vittra fick vara med på bild.... fast vi gömde oss i skogen...