Vilken vecka

 
Engerin har varit i botten, jag har knappt kommit upp ur sängen, snorig, förkyld och ont i halsen. Men ändå har vi tankat och tankat energi och haft det jätte fint! Ja, inte ska man sitta inne och tycka synd om sig själv, när man har ett gyllene energi piller! 
 
Vi har tränat en hel del själva, men oxå fått fin, fint sällskap. I måndags så hämtade Gunilla bilderna, och då passade vi på att ta ett träningspass, vi började med lite linjer som jag inte är ett dugg nöjd med, antagligen låg mitt ointrese för träning kvar och var väl lite oengagerad. Nä de blev inte bra, men däremot är jag jäkligt glad över arbetet över ån. 
 
Tisdagsdags blev det en lång promenad i skogen och då passade jag även på att lägga ett sök, försöker att lägga en del sök nu och rätt olika. Han jobbade väldigt ! På kvällen blev det lite spontant markeringsarbete, på just det vi behöver träna på, utan störning av andra, mer än lite medhjälpare. 
 
Onsdag ut iskogen igen, vi tog en sväng till sjön också, vi hade sällskap av Rebecca, och såklart så fick hon hjälpa mig lite.
Igår blev det hux, flux träning med Ancki, och det blev svårt, tufft och riktigt roligt! Linjer på land och vatten.  Och avslutningsvis lite markeringar! Premiär med två linjer på vattnet, jag har bara lagt en förrut. Vi la oxå två korta på land. Linjerna på land blev riktigt bra, men på vattnet fick vi kämpa lite,  Lite nytt är ju att det ligger lite gungfly som man måste ta sig över för att fortsätta över. Vi kämpade på och det gick till slut, bestämde mig för att lägga tillbaka och göra om den senare. Linje nummer två blev riktigt svår, men lite påminnelse och så körde vi igen, Sky hade lite svårt att släppa nummer ett, men tusan den som ger sig och det funkade till sist. Många timmar blev det, med allt som en tränings ska innehålla. Jag är så himla nöjd att han inte gav upp, utan att han var glad och arbetssugen fast jag tog tilbaka honom. Att det inte går perfekt, gör mig inget, jag vet att vi stärkte en hel del på detta pass! Och vi hade kul!
 
Bilderna är från igår och Ancki var snäll att ta några, så roligt att se hur glad och att fokuset sitter och att han lyssnar ! Och kan se lite lugn ut! Tack för dom och för träningen!
 
Den här bilden gör mig extra glad, vi har kämpat för att komma över gungflyt och Sky har simmat och kommit upp, jag ser en hund som är glad och stärkt över att han faktiskt kunde förstå mig! Lilla Pallevanten <3
 
 
Mycker funderingar över passet igår, men svaren är lika många. Vi kommer att åka dit snart igen för att göra ett liknade pass. Och jag har även kommit lite i träningsform igen och faktiskt tänkt en hel del. Jag tror vi är på rätt spår, men man vet aldrig, ett himla pysslande att hitta rätt är det! Tack alla för en riktigt energi givande vecka! Idag har vi vilat......Och tack du lille, för att du är den du är, min finaste Pallevante !