Alla goda ting är tre

 
Vi har haft tre riktigt bra träningar, en med Ancki och Aya där vi byggde linjer på vatten, lite svårt med fokus när det stog någon på sidan, men jag tycker att det blev bättre och bättre, linjen på land är jag väldigt nöjd med, och även markeringarna som var dubbla. Mest nöjd är jag nog medatt han satt tyst och stilla uppe på land när jag gympade omkring nere på myrmarken. 
 
 
Igår blev det träningen och det med Svejdan och Messi, lite linjer i myrmarken och vi fortsatte att bygga på linjen, bättre med fokus idag, fast han förväntar sig att något ska komma. det blev ett riktigt tufft pass, även idag skötte han passiviteten riktigt bra, en gång gick han upp i varv när skott gick över sjön. Jag är glad över att han verkar ha en riktigt god fysik för de slet verkligen , vi fick klura lite och göra om och göra rätt! Tack för bra feedback !Ett riktigt bra träningspass!
 
Messi lätt och ledig i sumpmarken!
 
 
Idag kom jag äntligen iväg och hälsade på Thina i sina nya bostad, i Valdermarsvik. Såklart skulle vi träna hund, men även så var vi ju tvugna att snacka en hel del, fika *två och ha trevligt!  Ja, du Thina du bor så himla bra där. Vi tog en promenad ner till sjön, på vägen la vi ut lite linjer som hundarna skulle hämta på hemvägen. Vi jobbade lite med dubbelmarkeringar på vattnet, jag ville träna på att rikta upp och även vända om. Och att Thina är snabbare än blixten då Sky tog bryggan till en av markeringarna är jag riktigt impad över... Hon hann fånga honom! 
 
 
Och det här gör mig mest glad att jag kan stå på en ranglig brygga med Sky och kasta vattenmarkeringar till en annan hund och att han inte drar ner mig i sjön. Ja för en månad sedan kunde jag absolut inte det! 
 
 
 
Linjetagen på hemvägen gick galant och de fick en varsin minnesmarkering oxå ! Tack för en super fin dag! Vi kommer tillbaka, var så säker.
 
 
Jag är så glad över mitt nya tänk, att jag äntligen mår lite bättre och att jag hela tiden har haft vänner som ställt upp, det känns som om vi är på gång, nu ska jag bara inte gasa iväg, vi tar det lugnt och njuter av träningen, vardagen och allt annat som sommarsverige bjuder på!