På WT i Yxnerum

 
Idag har jag och Sky startat på WT, för tränings. Jag känner att vi behöde komma ut och kolla av lite. Målet var att ha stadga på alla rutor. Och det satt, det var på sista rutan som han smög lite fram, vid skottet, men sen stog han tills jag skickade. Fem rutor med olika markeringar, fotgående, där han är skapligt med, lite framför. På vår första ruta som var en klurig mmarkering bakom en rishög, där de inte fick någon vidare vind och markeringen gick lågt, han jobbade på fint, i området och kom tillbaka, men när han lämnat av så fumlar han runt och ska pinka, och då tar jag tag i honom, 0. Shit happens, men hellre en 0 än poängavdrag, vi ska väl starta fler gånger. Ruta två, var en markering upp i en slänt. 20 poäng. Ruta tre var ner i en grop, där det var vatten samlingar och lite växlighet. Markerar inget vidare, men letar, hittar den och börjar bada, skit hund, men jag hade tanken att han kunde göra det, så varför agerar man inte då, när han tar dummien. Ruta tre en markering bakom En, den funkar bra, men jag blåser på honom för han är på väg mot kastaren, han vänder om och kommer in. 16 P Sista rutan, blir det 14 p, skapligt arbete, men det är där han liksom smyger fram, men inte knallar. Lite bättre handling av matte, och så måste jag hitta rätt uppvärmning, jag tror det är super viktigt. Idag provade vi att sitta för oss själva och det är bra, men vi är nära rutorna och han går igång, och det blev en lång väntan. Jag tcker att han har ökat uthållligheten och koncentrationen på träninge, men idag tog den slut fortare. Det är bara att jobba vidare. Vi har haft trevligt och vädret var bra. Och ett bra arragemang av Falleklubben, vi var snabbt färdiga!
 
Kusinen Kriga var på samma WT
 
 
Många bekanta och vänner på WT, stort GRATTIS till er alla, här är det nybörjarklassens prispall!