-100.......


Igår drog vi iväg för lite träning igen, busväder...nära att jag vände, men det blev skapligt  i alla fall. Började med en hund som nästan såg apatisk ut.... en kort stund trodde jag han var sjuk. Men ack vad jag bedrog mig, och tanken drog igenom huvudet att vi inte hade stannat hemma. Snabbt var han nere på -100, men mot slutet hade han jobbat upp sig till -75. Även om det inte blev något plus i slutet så var vi i alla fall på uppåt gående. Jag fattar inte varför jag inte når fram, antagligen har jag fått en låsning, har så mycket bra feedback och får så mycket bra hjälpmedel, men tamme tusan så går det inte. Men det är bara att spotta i nävarna och kämpa på. Som det blev en rejäl dipp igår, så blir det ändå så att man funderar lite på vad det kan bero på. Jag tror att det kan vara att det blev för mycket egen träning för Sky, torsdag, lite skott träning med markering, och bara han ute. I lördags WT, och där är det ju bara han också, skott apport jobba, vidare och samma igen. Heldags vila i söndags, och dålig uppvärmning/rastning igår p ga av bilbyte. Ursäkter, men också funderingar för att göra det bättre. Nu kommer antagligen bloggen handla om detta mycket,  jag har ju valt att inte skriva så mycket förut, men jag känner att det är skönt att få ner det på pränt, och bra också att få gå tillbaka och läsa.
Planering för två veckor framåt, jag har ju bestämt att det ska bli en ny matte till Sky, och jag hoppas att hon är här snart, gärna igår!