WT i Taberg

 
Idag var det dags igen, WT är ju en tävling, men jag tar det lite som en träning, dels för att förbereda till nästa år och så tycker jag det är roligt. Och än så länge har jag nog inte förstört något utan bara förbättrat. I Vallentuna var känslan bättre, fast poängen var sämre p ga  att han hade svårt att sitta still. Idag var han mer eller mindre limmad. Härligt att träningen gett resultat, fotgåendet fram till startplatsen var helt okej, sen blir det lite styrigt när vi ska vända och ställa om, alltså följsamheten är inte den bästa, och han vill gärna vara någon meter före..framme vid startplatsen. Det åker många poäng där. Fokus och jobb är det inget fel på, bra markeringsjobb, utan på en ruta där han blev lite yvig. Idag räckte det inte riktigt ända fram till ett godkänt resultat, vi jobbar vidare och betar av de mindre bra sakerna. Sky känns trygg, han är glad och tar raka vägen hem igen ! den här veckan hade jag ett annat upplägg innan för och se vad som passar min hund bäst, vi tränade både fredag och lördag, inga långa pass, utan små lyckade pass. vet inte om det är så det ska vara, utan vi känner vidare och prövar oss fram. Och i våras hade jag väl inte en tanke på att vi skulle starta på WT denna hösten, så framåt går det ialla fall, nu tränar vi vidare för att hitta det bästa för oss! En riktigt fin dag, fick vi ialla fall tillsammans!