Just så är det

 
En gammal bild, men idag behöver jag den... Och jag VET att hundträning inte går spikrakt upp den tar gärna en lite sväng ner, för att sedan gå upp igen  och så håller den på. Men vad som ger mig myror i huvudet är hur jag ska hjälpa och göra det bättre. För jag tror att min hund kan bara jag hittar knappen och gör rätt, och jag måste hitta den. Mmmmm, egentligen är inte dagens träning någon nyhet, den var ungefär som den kan vara. 
Sky och jag smygstartade med två linjer vid husses verkstad, som blev kanon innan vi åkte upp till storskogen och skulle träna lite med vilt. Linjer las ut vid vattnet till andra sidan, alltså skulle de bli dolda. Jag har jobbat med den linjen några gånger när vi varit där ensamma. Så egentligen var de ju inte helt dolda, men vi har inte nött så många gånger och det var ett tag sedan, men vi kunde gå ner i grupp och se på varandra och hoppas att hundarna förre gick rätt och sen skicka över. Dummien låg inte riktig där jag har skickat till, men jag hade ett tag på mig innan jag var tvungen att bestämma mig för hur vi skulle göra. Först var det viltträning, och en hel del passivitets träning. Finns lite som jag är nöjd med, det var när vi var passiva och jag skickade bakåt till en trut. och sen en and. lite bra blev någon markering, men annars var det ingen hit. Tänkte en kort stund, att Sky kan bli en dummiehund, just nu är allt så mycket lättare med tygpåsar. Och speciellt blev tanken ännu större, när jag valde att vänta så han inte såg de andra hundarna gå på vattenlinjen till andra sidan, utan valde att lita på min hund och skickade honom på en dold, fast för honom var stället lite känt  . Ett litet felskick av mig, hade lite för bråttom, sen grejade vi till det och han tuffade så fint över, men hamnar en bit åt sidan, stoppsignal och så testar jag mitt vänster skick som jag tränat stadigt nu många många gånger,  säkert 100 gånger ;), Sky tar det och dummien är hittat, simmar tillbaka och vi är så glada. Ja tänk vad han kan den där Pallevanten. 
Vi bryter upp starx efter detta och åker hem. bär upp fåglarna för att slå in dom i tidningar och lägga i frysen.. Får en medhjälpare som bär så fint omkring fåglarna, som han aldrig gjort annat. så ge aldrig upp du vet inte vad som väntar kring hörnet! Jag brukar alltid känna mig rätt nöjd med träningen fast det inte gått så bra, men idag så vill inte den känslan infinna sig... hade en rätt bra passivitets träning för att vara vi, linjerna gick toppen...Men jag behöver landa och klura... nu drar vi på semester och när vi kommer hem tar vi nya tag..