Idag blev det träning

 

och då menar jag sådan där träning när inte allt bara sitter, utan idag fick vi slita för att få till det, men en underbar känsla har infunnit sig, idag tränade vi! Vi mötte upp Ancki och Anja uppe vid drömgruvan, Aya fick simma först, men Sky behövde inte simma så han och Martin fick vara i bilen och sen gick jag en prommis innan vi åkte vidare till Rolandssjön. Först fikade vi och sen gick jag ut och vallade av en sökruta, vallade, vallade och vallade, jag tycker att Sky kan springa lite för mycket, och i spåren. så nu blev det inte lätt att veta vart vi hade gått, jag la ut en dummie, som jag "grävde" ner under mossan och i ljungen. Planerade även för några linjetag, det ena skulle jag gå in från andra hållet och ut på samma ställe, så han inte heller där kunde gå i våra spår, vi gick tilsammans och la ut dummien. Två små linjetag ner mot vattnet, ett mera synligt och det andra i slyn och buskar.
Vi gjorde söket först, ja benen drog på, näsan jobbade väl en aning, men inte noggrant, han drog iväg utanför några gånger och jag kallade tillbaka, in igen, han jobbade på bra, hade ett fint sökmönster, planen var att han skulle få jobba, efter ett tag kom han in, vi tog en liten paus och jag skickade igen, och då knallade jag sakta ut, nu var näsan på riktigt bra, och han hittade den, duktiga grabben, detta behöver vi jobba mer på!
Linjetaget som vi lagt ut tillsammans, men från andra hållet, gick bra, fast han valde en egen linje, vet inte om jag skulle ha "bråkat", men han gick direkt till målpunkten , jag tycker att det var godkänt. De två lite kortare, blev lite strul, han gick dit som jag ville, men gav upp för lätt, och drog iväg till det andra, gör om, gör rätt! Och då blev det blev det klart godkänt! En riktigt härllig träningseftermiddag!!
Jag, Martin och Sky avslutade med en härlig promenad i kvällssolen innan vi vände hem, glada, nöjda och lite trötta!
 
 
 
 

Bilderna ovan har Ancki tagit!!
 
En storprins i kvällsskogen
En något för stor tennisboll låg och skrotade i skogen....Sky försökte få den lyda!
Fianste Martin
Duktiga pallenvanten!