Idag var det dags för kurs

Och en gruppbild, Marie o Ramse, jag o Sky, Eva o Wille och Ancki o Aya !
 
Idag drog vi direkt efter jobbet till Hundforum och AC, gång nummer fyra, nya utmaningar, herre gud vad vi får jobba, och inte är vi bäst i klassen, men fy tusan vad roligt det är. Stadga, fotgående, inkallning genom gruppen, sitt stanna kvar. Och ett linjetag som vi lade ut i början av kursen. Och som vi skulle ta i  slutet, jag tyckte att jag gjorde en toppen linje, men räknade inte med att alla buskar ser likadana ut, första gången sprang han till en som stog några buskar ifrån, och fast det var helt fel, som kom han inte tomhänt in, utan hittade en pappermugg. Nu var det ju inte det vi skulle hämta så vi började om och jag fick hjälpa honom lite att komma ihåg. Ännu en riktigt rolig gång och bara två gånger kvar, jag skulle lätt kunna gå många gånger till, AC, är en riktigt bra instruktör, tydlig, ärlig och med en massa kunskap och vi behöver detta, vi är nöjda, glada och bra trötta nu och vilar ikväll, men  imorgon börjar vi tränar på läxorna!
Tack gruppen och AC för en intensiv kursgång!
#1 - - dogtraning.blogg.se:

Ja, de är väldigt kul och lärorikt för både hund och människa :)