Adjö 2015, välkommen 2016

 
Jaha då ska man kanske göre en resumé av 2015 och på samma gång se lite fram och sätta lite mål för 2016!
Så jag började gå igenom bloggen för att se vad vi sysslat med och tänkte plocka lite bilder från stunder som vi varit med om, speciella och mindre speciella. men som vanligt finns det för många som jag vill ha med,  jag fick ialla fall en fin resa tilbaka på 2015. Jag är glad att jag håller i med bloggen och samlar både ord och bilder här i.
 
En av de stora händelserna i 2015 var ialla fall att Eldflammans Sky kom hem till oss i januari. Den här lilla fantastiska pallevanten som har satt många tassavtryck under året i mitt hjärta. Nu när vi lämnar 2015 är han strax över året, och inte har vi hunnit med några stordåd i meriter och så ska det ju vara, men vi har absolut börjat vår resa tillsammans, och jag njuter varje dag. Visst går det upp och ner, men för det mesta upp, och tur är att vi har en massa kvar att lära. Ska bli riktigt roligt att fortsätta vår träning och vandra tillsammans på livets väg. Ända från början har Sky varit en liten behaglig kille som mycket gärna vill vara till lags och är väldigt lätt att ha med att göra. I vardagen är han en ängel, i träningen har vi stött på lite små saker som vi måste ta tag i, men inget större. Och man får inte glömma att han ändå är i tonåren just nu och att det händer en hel del med den där lille pallevanten, han börjar bli sror! Jag är glad att jag drog i handbromsen och inte skyndade iväg, för hur det än är, så är han väldigt lätt att även träna, speciellt när vi är ensamma. Vi har tiden framför oss.
 
Jag är även väldigt glad över att Martin som går in på sitt 11 år har varit pigg och frisk hela året, ja lite små krämpor, men vem kommer inte ha det när man närmar sig hans år. Inget finns för evigt och man får vara glad för varje dag man får tillsammans. Martin får leva sitt liv som en glad pensionär, men han hjälper mig i träningen med Sky lite nu och då, och det gillar han. Lite hjärnjympa är bra för gamla gubbar.
Grabbarna trivs bra tillsammans fast de är på olika plan i livet.
 
Ja, 2015 har varit ett riktigt bra år, vi har fått varit friska och krya till en stor del, det har också tillfört en hel del nya vänner som jag är väldigt glad över och som jag hoppas få många fina stunder tillsammans med. Och att gamla väner finns kvar i mitt liv, som jag kan fortsätta att träffa och glädjas med. Ett år innebär ju att man får lite nytt men även förlorar lite. Jag har även lärt mig lite till, gjort en och annan vurpa, men tagit mig upp igen. Ja jag tror faktiskt att jag har lärt mig ännu en läxa, som antagligen har satt ett och annat spår i mig, men lite så är livet. Man tar med sig det man vill, och lämnar det man inte vill ha! Jag hade ju bestämt mig för att 2015 skulle vara ett år där man inte fastnade i saker, visst mået man ibland analysera och fundera, men det som är gjort är gjort, och visst kunde det säkert ha gjorts på ett annat sätt, men man vet aldrig hur det hade blivit då. Så låt det gamla vara och gå vidare, ta tillvara på tiden och lev som du lär. Vi kommer ialla fall gå in i 2016 i gott mod!
 
Om man nu ska titta in i framtiden och det är ju rätt svårt, man vet aldrig vad som händer. Men jag hoppas att vi får ett roligt, friskt och innhållsrikt 2016. Mål för året finns inte många, men om statusen är god så hoppas jag att vi kommer till start på unghundsderbyt, men än så länge vet vi inte om det sker, men en önskning är att det blir så. Ett mer säkert mål är att vi kommer att få veta status på leder och ögon, i början av året kommer vi att se till att det blir gjort, även så vill jag att vi kollar den mentala statusen, med någon av våra beskrivningar som finns, gärna BPH eller MH och FB-R. Träningsmässigt kommer vi att fortsätta med att bli tunga i gumpen och även träna på det som en retriver ska kunna till start på B-prov. Ja vi kommer att ha att göra. Och vi får inte glömma att leva, njuta och ha roligt. Våra långa härliga promenader är också ett viktigt inslag i vardagen! Våra vänner vill vi ju gärna ha med oss på resan, i både med och motgång. Och vi kommer att göra detta tillsammans, jag och mina grabbar!
 

Vi önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År! Och hoppas ni är med oss år 2016!
 
 
#1 - - Lillian:

Godt nytt år!