Träning med släkten

 
Igår åkte jag och Sky hem till Lisa, det var träning med Fidoungar. En riktigt härlig dag, men mycket träningstips, social samvaro som avslutades på Lisas altan med lite mat, fika och hundprat. Två unghundar från Mighty Duck´s , Xero och Axa och så Sky, Ruth och Ina från Eldflammans. Och så var GT med på ett hörn oxå! Jag tycker att det ibland är svårt att skriva hur det har varit träningsmässigt, för att det inte ska låta för bra, eller för dåligt. Sky var ungefär som jag hade tänkt att han skulle vara, jag vet att han kan när vi är hemma, han är väldigt lugn när vi är ensamma, men jag vet oxå att han är annorlunda när vi kommer ut. Vi har jobbat mycket med störningar, vid kontakt och fotgående, inte i stora hundsammanhang. Ja, han är ju inte galen, men jag skulle nog ha velat att han var lite mer åt hållet hemma. Antagligen för svårt för honom, men inget jag är orolig för att vi inte löser, nu får vi jobba vidare! Jag är rätt nöjd med mig själv, har ju haft svårt att koppla av när vi är ute och lita på mig själv, finns lite som sitter djupare än jag trodde, men Sky är en annan hund, och helt underbar! Så det kommer att gå prima, jag känner att jag är nästan där, lite mer avspänd är att önska! Jag är riktigt glad över dagen, tack till alla inblandade och framför allt till dig Lisa för ditt engagemang  och dina ärliga råd och träningstips!
 
 
 
Tack lena för hjälpen med Nikon när jag var upptagen med annat!
 
#1 - - Oslofru:

Så fina bilder :)

#2 - - Emma:

Så fina!

#3 - - Mia:

fina kort som vanligt!!! Självklart en nikon som dessutom är ett bra hundnamn! Kram