Polletten

 

Nästan varje dag tar vi små träningspass, ibland på promenader, ibland inomhus, ibland i trädgården. Alltid med minimal störning. Just nu är vi fortfarande under inlärning, jag tycker att vi inte har några färdiga moment och det ska vi inte ha heller. Visst funkar de när vi håller på, men antagligen skulle de inte fungera fullt ut med störning, har ingen större lust att försöka heller. Just nu tränar vi sitt stanna kvar, rätt så mycket, eller jag har valt att säga vänta. Avståndet är inte långt, men polletten har trillat ner. Härligt att se när man helt plötsligt ser att vänta betyder vänta för oss båda. Än så länge har jag nog skött mig rätt bra med att inte skynda, men jag kan se om jag slarvar att det inte blir riktigt som jag tänkt. Händer mycket i Sky nu, både i huvud och i kropp. För det mesta är han en rätt behaglig typ. Men jag kan se att han ibland tänker göra något annat, det gäller att vara steget före, inte alltid det lättaste. det svåraste är att lära sig att läsa sin hund, jag börjar få lite koll nu. Ögonen tycker jag säger en hel del. Vi har en hel del att stå i, det kommer att bli en härlig vår och sommar, tänk vad roligt det är att få bygga saker ihop med sin hund.
Hittade det här ordspråket ... det tänker jag ta med mig ett tag!
 
Ett gott omdöme beror på erfarenhet, och erfarenhet får man på grund av dåligt omdöme!