Utanför boxen


Valpplaner har ju legat och grott hos mig en längre tid nu. Men jag har ju velat lite hit och dit. Ibland har jag varit nöjd med att bara haft martin och vi har gjort lite av varje. man blir lätt van med att ha en kille som Martin vid sin sida, inga bekymmer han är liksom där jag är. Men ibland har ju det kommit lite smygande längtan efter en till kompis. Och där är jag nu och längtan är större än vanligt. Det har mognat  sakta men säkert. Jag har länge sagt att någon gång ska jag ha en hund av mera jakttyp, och det har  känts bra nu. Fast det blev lite snabbare än vad jag hade tänkt . Men även lite svårt, för helt plötsligt får jag gå utanför boxen, och det kan ibland kännas lite läskigt. Men som jakten/apporteringen har tagit en större och större plats, och utställningarna mindre, då känns det helt rätt med att ta ett steg utanför. Och jag har tid och rum. Nu är det ju inte så att jag helt glömt bort DP hundarna, för det har jag absolut inte, de ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Men efter en sommar med mycket sökande och spanande har jag mer och mer gillat  och tycker faktiskt om det jag ser på våra jaktisar. Det är ju faktiskt så att är man van att ha en DP, så blir ju det extiöra lite annorlunda på en jaktis, och jag som har haft hanar, lite större och med mycket päls, då är de rätt olika. Ialla fall i mina ögon. För hur det än är så har jag mer eller mindre mest tittat åt DP hållet i 7 år. Nu går jag utanför boxen och det känns helt rätt i hjärtat och fast jag inte har haft så mycket koll på de jaktliga linjerna, har jag faktiskt haft lite tid att se och lära en del under en tid. Och nu har jag några som tilltalar och som jag tror kommer att passa mig. Jag har ingen tio i topp lista eller bäst före. Utan tar det som jag tror på i den ordning som de kommer då det inte är en lång lista. Antagligen kommer jag gå miste om något. Men då får det vara så. Spännande är det ialla fall, och lite läskigt och helt underbart. Värst är det att presentera sig som en intressant och värdig valpköpare. Jag hoppas ialla fall att jag kommer att ha en liten ny kompis nästa år vid min sida.
 
 
 Spännande ska det ialla fall bli....
#1 - - Ann-Sofie:

Jättespännande.
Att välja med hjärtat brukar bli väldigt bra.
Tänker också att du bör vara en mycket attraktiv valpköpare, klok o go som du är. Lyckos din blivande valp <3

#2 - - AnneCharlotte:

Kommer att bli så bra för er båda !

#3 - - Malin & Nova:

Så spännande!! Är ju inne i samma tänk och har kollat in ett par kennlar.
Önskar dig all lycka till och det ska bli spännande att följa dig/er :)


#4 - - Mia:

En jaktgoldis kan aldrig bli fel....bara väldigt roligt!