Värmen håller i sig

 
 
På både gott och ont tycker jag. Då jag inte är någon solapa som kan tänka mig att ligga och pressa i solen, och inte gillar att gå ut och ständigt bli varm och svettig, så håller jag mig i skuggan eller inomhus. Vi drar till sjön och svalkar oss där. Martin är inte heller någon värmedyrkare, så för att hålla igång är lite simning det bästa och sena kvällspromenader att föredra. Men det positiva med värmen är att man kan njuta av de underbara sommarkvällarna, visst man kommer aldrig i säng, men har man semester så har man.
Och så hinner man så mycket mer när man kan ta tillvara av fler timmar i ljuset.
 
 
 
och som Nina skrev en gång finns det något vackrare än en Gyllenpäls i arbete?
 
Funderar och känner mig för inför kommande hundköp. det är ju faktiskt mycket som ska stämma in och då jag gillar jakten, då får det bli en hund som jag kan träna just i detta.( har ju aldrig ens funderat på något annat, så Mops får vänta ett tag till) Och faktiskt kunna starta på prov, men dit är det ju många år, men det finns i framtidsplanen.  Men det ska fungera i tiden, tycke ska uppstå mellan uppfödare och valpköpare (jag i detta läge). det ska bli valpar.  Och så mycket mera, än så länge finns det många frågor, och ett spännande fortsatt år. Så jag och Martin håller oss i trim, tittar på träningar och lär mig lite till.
 
Och njuter av sommarkvällarna