Goldendagen

 
Idag lämnade vi ett soligt Norrköping för att åka till ett gråmulet Klubbarp där Goldenklubben hade sin årliga Goldendag! Martin och jag fick lift att Johanna, Majken och Ester. Vi skulle mingla och fika, bara vara så där lagom sociala. Men när jag klev ur bilen, ja då kom jag på att vi kanske skulle låta Majken och Martin visa sig från sin snygga sida. Då Martin är rätt otrimmad och inte alls ordning gjord, var jag lite tveksam, men ibland måste man släppa loss och bara göra något som man inte tänkt göra. Två fina veteraner blev ialla fall anmälda. Och jag fick äran att visa de båda två.
Och man kan väl säga att det gick alla tiders. två glada härliga gyllenpälsar var med på noterna och visade upp sig. Majken fick härliga ord från domaren Pia Nordin Kennel Up Swing och applåder av publiken, då hon är en dam på 11.5 år som ä i mycket god kondition. Och martin han höll hela vägen till Bis finalen där han slutade som BIM. Med en mycket fin kritik både muntligt och skriffligt! Ibland är det bra att vara lite impulsiv och bara göra det man känner för.
 

Som vanligt tycker jag att det var en urtrevlig dag, med massor av babbel med folk som man träffar ofta och som man bara träffar ibland, och den här gången kom jag som medlem och det var rätt gött det oxå!
 
Tack styrelsen och Pia för en fin, fin dag :)
 
 
#1 - - Pia:

Tack säger jag oxå. Länge sedan jag dömde så det var kul. Att dessutom träffa alla goa människor o fina gyllenpälsar gör ju inte dagen sämre :)

#2 - - Hanna:

Grattis till BIM!