Den där storprinsen

 
han kan man allt räkna med! Igår var han SnyggMurtan och idag drog vi till Gårdeby för lite apportering, och då blev han apporteringsMurtan, bästa grabben med på allt som matten ställer till med. Yvonne hade en ny övning, som Lena och Ancki genast ville testa, jag tänkte att vi gör det som vi kan, inte för att martin inte vill, men när man är 9.5 år då kan man få göra lite annat som passar en storprins. Men det blev både markeringar och även lite linjetag. Kan ju inte säga att det är full kontroll, men lite ringrostig och det är äl inte underligt när vi har varit i dvala..Men nu tusan ska vi se till att det blir hjärngympa minst en gång i veckan, och om jag får säga något som jag tycker är så härligt, då är det att det är full fart ända in med apporten. Men jag får nog ta att klura på några bra övningar som passar oss till nästa gång, så det inte bara blir markeringar. Ska bli roligt att få jobba lite på vårt sätt under hösten, det kommer göra oss gott.

Och övningen som de andra gjorde var verkligen både roligt och nyttig, den spar jag ett par år!
 

Duktiga och glada mattar och hundar, det är inte fy skam! Tack tanter för en härlig eftermiddag!
 
Då har vi sparkat igång våran månad med att dra in apporter till Apportera för livet mot cancern!