Hult

 
 
Igår eftermiddag mötte jag upp Ancki och ewa i Hult, vi skulle träna en liten stund. Jag hade börjat med att ta en tur uppe vid Ågelsjön med grabbarna. Som martin inte ska hålla på att skaka och rulla runt för mkt nu med sitt öra, och han måste ju också få lite aktivitet.
Det var ialla fall underbart vackert och härligt när vi  satte igång med träningen. Theo var rätt i gasen, rinner små bäckar överallt och t om han kanske blev lite hänförd av allt det vackra. Tycker ändå att han skötte sig bra, tre markeringar på olika ställen, där det lades ut en dummie på tillbaka vägen. Vi gjorde bakåt ut på dessa. varierande avstånd, både till dummien och mig. Lite vila och sen lite jobb nere i ena bäcken. Och nu tyckte jag att han var mer med, fast han fick springa i det låga vattnet. Super bra dag. och han var faktiskt fokuserad, glad och hade fart.... Kul träning med variation. Som vanligt när jag kommer ihop med vissa blir det lite mer foton... Så bloggen får bli en mer eller mindre bildblogg...
 
 
Jag brukar ju försöka hålla kameran borta så mycket som möjligt när jag kör hund tillsammans med andra på mina egna ...men här kunde jag inte låta bli !
 
 
Och så ett fint gäng som jag fick av Ancki !
 
 
 
 
 
Idag blev jag extra glad när jag såg bilderna, för ibland inner man inte med och se sinnesstämningen när man tränar där ute, men jag tycker minsann att han ser glad, fokuserad och har en del fart. En grabb med glimten i ögat. Synd på cigarrgreppet, men det kommer på slutet ibland, eller när det går lite för fort med upptagen. det löser sig, det är jag säker på. Super härligt! tack tjejer.
 
 
 
 
 
 
#1 - - pineapple resort:

Vilka fina bilder!! :D

#2 - - Ancki, Frida & Agnes:

Åh, det var så himla vackert där vi var igår !!!! Att som bonus får se glada och duktiga hundar gör inte saken sämre !!!! Det var svårt att låta bli att fota igår..... Tack själv för sällskapet !!!!