Klinga * två

 
Både igår och idag har det blivit träning. Igår mötte jag Annette vid Klinga. Först blev det en riktig lång rastrunda för mina grabbar, då jag kommer direkt från jobbet, och så han jag med lite kaffe i solen innan Annette dök upp. Lite markeringar på olika ställen kom vi överrens om.
Jag tycker att theo var rätt så frånvarande, visst kan han vara det de flesta gångerna, men det brukar bli bättre efter en stund, men igår var han rätt uppe i det blå. Eller så var jag lite ofokuserad. Vi kan ialla fall mycket bättre, men ett par härliga timmar i solen fick vi ialla fall som avslut på veckan.
 
Idag blev det åter igen Klinga, men med många fler. och idag hade jag verkligen inte lust att träna, kände mig rätt sliten och motivationen är lite bortblåst.
Vi kom efter ett tag överrens om att vi skulle gå på led och att två kastare gick inne i skogen och en gick med ledet. Theo fick vänta ett tag, när jag kastade, sen tog jag ut grabbarna och vi gick en prommis, medans några körde. Martin som är under lite vila pg a tassen, får snält finna sig i att inte fara omkring i skogen hur som helst, jag prioriterar promenader, istället för att han ska belasta tassen i arbete.
Lagom uppvärmnd gav vi oss iväg för att gå stigen medans vi fick markeringar, som hämtades och som bara var störning. Vi blev två hundar, Ebba och theo fick samsas. Till en början var han rätt så styrig och väldigt ofokuserad, men snart hade jag honom med mig. Jag är väldigt nöjd med jobbet idag, visst blev det någon knallning, men han går att få stopp på, sen sitter han bra när det far dummiesar och inte far iväg. Ett skapligt fotgående fick vi även till, och idag är jag extra nöjd med passiviteten. Och en skit rolig övning som gav mig lite motivation igen!
En härlig lördag blev det till slut :)