Långfredag

 
Och jag och grabbarna åkte iväg till Gårdeby för lite träning fram på eftermiddagen. Vi blev ett ganska stort gäng som var träningssugna. Fanns gott om snöfria områden, men även fanns vintern kvar på sina ställen. Vi la upp en plan med både markeringar och linjetag, fanns gott om övningar, sedan kunde man välja vad, hur och när man ville göra dom. Vi körde tre -fyra hundar åt gången och då hade vi även folk till att kasta kvar.
 
Vi började med en liten lätt uppvärmning med hela gruppen, fotgående och inkallningar. För att sedan börja med några hundar. Theo fick köra ihop med Spike och brosan Lowe som hade kommit ända från Stockholm för att vara med, en bra störning, då han blir lätt uppgasad och fundersam, när det dyker upp nya hundar. det fanns även gott om annat som störde, galopperade hästar, mystiska män i glasögon och skidor, med märkliga hundar som smög omkring nere vid bilarna ;). Så det var verkligen bra upplagt för att kunna bli hur som helst.
På Theos smörgåsbord fanns det en lång markering upp i en backe, en markering som kastades när vi var på ett ställe, vi skulle sedan runda en stor En, gå över ett litet dike, sen skickade jag, typ en minnesmarkering. Sedan kom det en övning där vi lade ut ett linjetag för att gå tillbaka, och få två markeringar på samma linje, innan linjetaget och tillsist skicka på linjetaget. Vi avslutade med en lång markering  i kanten av backen.
 
 
Summa sumarum av träning är att jag har många gulkorn med mig hem, bra stadga, glad och arbetsvillig, bra markeringsarbete och känslan känns rätt bra. Men idag blev det pannkaka med inleveranserna, nu ser jag att det tar sig även där, tar inte så lång tid och egentligen vill han komma in, men det finns en liten spärr som tar emot. men ska jag lägga upp träningen så att de lyckas eller ska vi träna på det som är svårt, jag kan nog ta dessa små utflykter för att försöka att få honom att förstå att det inte kommer någon och tar dummien, eller att man behöver inte spela clown, inför nya hundar. Eller är det faktiskt jag som utstrålar något, när jag ser att han reagerar när vi kommer ut, innan vi börjar träningen, japp det tål att tänka på. Men som sagt, många fina guldkorn i dagens träning som gör mig väldigt glad!
 
Och ett stort plus var det att brorsan Lowe kom ända från huvudstaden!
 
Mer hundar som fick jobba och sen en välbehövlig fikapaus. Innan det var Martins tur att få några markeringar. En glad grabb som inte fått gjort något på ett tag p ga av sin tass. men idag tog vi det lite lugnt och han fick tre markeringar på olika ställen och känna på tränings luften. Väldigt avkopplande för mig, finns med mig hela tiden  och inte bryr han sig att det har hänt både det ena och andra, men så ska det väl vara när man är 8 år! Och nu får vi hoppas att han håller sig kry och kan få sätta igång ordentligt, för han gillar också att få hämta en och annan tygpåse.
 
 
Härligt sällskap, mycket duktiga hundar, men vi kanske kunde att önskat lite mera värme, ialla fall till oss tvåbenta! Tack tjejer för ett mycket bra tränings pass!