Träning i regn

 
Igår åkte vi iväg till Östra Ryd för lite träning . Regnet hände i luften, men jag tyckte att det klarnade upp, så regnkläderna fick vara kvar i bilen, där gjorde dom mindre nytta när det nästan regnade hela tiden. Men det var ju länge sedan man stog på ett fält och blev blöt, en ganska skön känsla.
Markeringar, linjetag på kända platser. Och efter det gick vi vidare mot skogen för markeringar och även ett stort sök, för att avsluta med några skott över ett fält.
 
Känslan av träningen är att igår var Theo väldigt uppe i gasen, väldigt varm fast det kom vatten uppe från. Jag tycker också att övningarna inte blir så bra som de kan bli, funderar på hur jag ska fortsätta. Jag tror nog att jag måste hålla tillbaka arbetet, för hur det än är, fixar han inte jobbet lika bra. Lite rädd att sabba de bra linjetagen , för igår var dom inte bra. Och här tror jag att jag förstör ngt som jag faktiskt har jobbat med ordentligt.  Antagligen var det inte rätt tillfälle. Och antagligen var det för många tygpåsar. Jag är inte nöjd med min insats ute på fältet, där skulle jag dragit mig tillbaka, brukar ju bli bäst så när det blir mindre jobb och mer passivitet. men uppe i skogen är jag mer nöjd, markeringen var bra, likaså söket var riktigt bra, och där syppade jag i tid och lätt honom vara passiv långa stunder. Japp man lär sig så länge man lever. Men en trevlig stund i strilande sommarregn hade vi, fast ryggen sa ifrån riktigt rejält!