Fält

Träning i Gårdeby på fält, men jag var rätt så kluven om jag skulle åka. Inget vatten i närheten, och jag känner min lille skit. Värmen är jobbig, och framför allt när man går upp i varv. Men fält är roligt tycker jag och bra träning att vara ute hela tiden, bra för minimannen.
Vi började med fika, första felet, Theo får stanna i bilen, men lille messi var med, och han måste ju också få sitt. Och jag vet att jag får mer uppvarvning och jobbet blir mer lidande, men va tusan ibland får det vara som det är.
 
 
 
Sen var det dags för oss, fotgående på led, förste man kastar siste skickar, jag var långt ner i ledet för att få theo lite med avslappnad, många nya hundar, mycket att känna in. Vi gick med en omgång, sen kokade min hund över, gick upp till ryggsäcken och försökte svalka honom. Men då kom en arg gubbe och vi fick snällt flytta på oss. Mot nästa fält som var i närheten av grustaget, jag körde ner och lät Theo ta ett dopp. Innan vi satte igång, en ring med alla fem. Vi kastade åt varandra. Vi hämtade två stycken, helt godkänt med inte kanon. sen bröt jag, gick och satte oss på ryggsäcken och då blir han bra mycket lugnare, när vi är en bit ifrån. det avslutades med några skott, men då var vi fortfarande passiva. Får en hel del strul, när det varvas upp. men jag tycker att det är helt okej. Och ser jag våra framsteg sen förra året, då har vi gått många mil. Jag tycker ändå att han var mer uppskruvad idag, än han varit på länge. Lite svårare att vara still. och jag kunde inte riktigt paketera som jag ville. men jag kände mig skapligt lugn och jag blev inte irreterad eller småarg. Så summa sumarum, en träning som vi så väl behöver med nya hundar och mycket störning på en plats som egentligen inte är optimal för minimannen, som vi kommer hit ibland och bara har skoj, men då fick vi träna på det också!
 
 
Tack tjejer för en härlig förmiddag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Britt-Marie Svejd :

Tack själv Annelie o som vanligt härliga bilder

#2 - - Viveka:

Tack själv, tycker det är så roligt när vi träffas. Korten fantastiska som vanligt :-)

Viveka och Turid

#3 - - Hanna:

Som vanligt grymma bilder och jag är sjukt avundsjuk, på ert träningsgäng :)