Behagligt



Gammal bild som Lena tog förra veckan

 lugn har infunnit sig i min kropp efter gårdagens kurs i Limmerhult. Lite sorligt är det allt att det var sista gången. Tror nog jag överlever, men riktigt säker är jag inte. Hoppas verkligen att det blir ett par tillfällen i sommar. Jag är så nöjd med Theo, och en aning med mig själv, finns så mycket jag kan förbättra, men det kommer när jag blir säkrare och att min kropp inte alltid känns så klumpig.

Idag var det markeringsarbete. Ett noga uttänkt upplägg, som vanligt hade Calle och Cinna lagt upp. Vi tog oss en bit upp i skogen och sen serverades markeringar i olika terräng och i olika svårighets grader. Vi gick utmed stigen och stannade upp på fyra olika ställen, dolt nerslag, dold kastare, men på några ställen var nerslagsplatsen känd, fast vi skickade från en helt annan plats och vinkel.
På den första snurrade Theo omkring en hel del,jag tog in och fick en ny, nu gick det bra. Direkt fram till mig och i handen, jägarns vad snabb jag är att ta den ifrån honom. Vi fortsatte att göra bra ifrån oss, bra markeringsarbete och direkt in och i handen på alla som han hämtade. och på slutet kunde jag faktiskt låta honom hålla den en tag innan jag "ryckte" bort den ut munnen Så nöjd, det går inte att beskriva, visst har vi en massa att jobba på, men det gör vi sakta men säkert, känner att jag fegar ur en del och låser mig, det ska bli ändring. Nu blir det ganska mycket stadgeträning, ska bara klura hur vi kan göra det på bästa sätt men först lite välbehövlig vila både för mig och minimannen.
Tack än en gång gänget på Limmerhult och tack Cinna för de fina orden!

#1 - - Matilda:

Låter kanon :-)