Open Show


Domaren för dagen Owe Rindstrand!

Idag var det dags för vår årliga Open Show, efter veckor av arbete, var vi på plats i Valla ridhus vid 7 snåret, fixa ringen, rosetter, och priser.  Så vid halv 10 när utställningen drog igång var jag ganska mör, Theo däremot, var pigg som en mört, att sitta i bilen och värma upp och se alla gå förbi, är ingen bra idé. En timmes uppvärmningen var inte nog, men med lite skinka och korv, var han ändå skaplig.


Bästa syrran Astrid och finaste morsan Rakel

Vi deltog i Puppy 2, 8 valpar mellan 6-9 månader visade upp sig och gjorde sitt bästa. Jag tycker att det gick skaplig, lite bättre kunde det ha gått, och inte ville han gärna att domare Owe klämde på honom, jag tror det beror på att när han var hos vetten och kollade sitt sår på läppen, så blev det lite väl mycket där. Men Owe tog det lugnt och jag tycker att det gick bättre och bättre. Nu får vi bygga upp tryggheten när främlingar kommer fram.

Vi placerade oss på en fin, fin 2:a plats, men utan HP, och framför det inte blev ngt Hp, fick jag muntligt, men det är liksom bortblåst... Man ska nog inte arragera och ställa på samma utställning. Men jag är super nöjd, och en jätte fin kritik fick vi med oss hem.

Trevlig helhet. Väl ihopkommen 8 månaders. Välmejslat huvud, bra hals. Välvinklad fram och bak. Bra över o underlinje. Välvälvd bröstkorg med tillräckligt djup. <kraftfullt bakställ med goda vinklar. Passande benstomme. Ljuvlig päls. Rörs sig för åldern väl med bra steglängd. Väl presenterad.

Efter valparna var det dags för paus, i år hade vi tre barn med hund, jätte roligt. Och en uppvisning med Sandra och Thyra, freestyle. underbart att få se live!











Efter pausen drog vi ing med de vuxna hundarna och strax efter efter 4 var vi på väg hem till Norpan igen. en heldag med massor av trevliga, härliga människor. tack till alla utställare och mina underbara medarbetare! Nu är jag rätt mör, lite efterarbete kvar, sen lämnar vi 2012 års Open Show bakom oss och återkommer 2013 med nya tag!
Jag är så glad att jag tog en semesterdag imorgon!!

#1 - - Matilda:

Härligt, låter som ett lyckat arrangemang och vilken fin kritik på lillkillen :-)

#2 - - Annette:

Tack... du är bäst!!!

Kram kram

#3 - - Sandra, Thyra, Lhine o Rhiva:

Grattis till 2:a placeringen och jättefin kritik!



Vilka fina bilder du tog på oss : ) Får jag stjäla dom?

#4 - - Ancki, Agnes, Frida:

Grattis till en jättefin kritik !!! Du hade många fina bilder att titta på sen jag var inne här sist !!!!

#5 - - Brita, Siri och Smilla:

Grattis! Bra jobbat!

#6 - - Thina med flock:

Grattis till fin fin kritik

#7 - - Vickan:

Vilka söta hundar :)