Vi blickar



framåt denna ljuvliga dag. Inte slåss vi ner för lite motgångar, det har vi haft förr och jag ser hellre in i framtiden, men jag glömmer aldrig  nuet!

Har så mycket som jag vill göra detta år, och det mesta kommer nog att ske på ett eller annat sätt. Vi ska kursa, åka iväg på äventyr och bara må allmänt gött 2012. Jag har inga direkta mål för oss, men planer!

Har absolut inte tänkt att skynda fram med Theo, allt ska få ta sin lilla tid, visst sätter det en del kämpar i hjulen för oss med hältan, jag har en ganska energisk valp eller unghund kanske man ska säga snart, som tror att livet är underbart , att alla bara älskar honom och att han är nummer ett. Nu blir ju energin inte lägre. Vi var ganska bra på gång ett tag, men sen kom hälta nummer 1, snö och jag kom liksom av mig. Och sen har det inte hänt så mycket mer. Så nu får vi ta tag i allt viktigt här i livet som att lyssna, vara passiv, fast man har myror i brallan. Jag kan tänka mig att en del tycker att han är bortskämd och inte har fått några ramar, men här hemma funkar det bra, men när vi kommer ut då blir han som en bortbyting. Så vi ska ut mycket och ha tråkigt! Vi kanske inte kommer att få syssla med tygpåsar i år, vem vet!  Jag vet att han tar både både vilt och tygpåsar ialla fall för ett tag sedan, kan inte tro att det har ändrats så det behäöver vi inte ta reda på mer, innan vi har det andra på plats Och våran karriär inom jakten kommer ju att börja med en kurs i jaktlydnad, vi får se vart den bär oss?

Murtan han ska få göra det han gillar bäst, och en del saker som han inte tycker lika mycket om. Men träna ska vi och vem vet vart det hamnar, tänker köra både apportering och en hel del spår. Och just nu är vi ju lite rallylydnadsfreak. Och vem vet vart det hamnar, den som lever får se.

Sen har jag en hel del som jag vill se och göra och kan jag bara lura med min gode vän på en del äventyr så blir nog det ett helt perfekt år för oss.
Känns rätt tillfredställande när jag tänker på hur bra allt kommer att vara!