Lediga dagar

 
Och vi har det rätt så gott, men jag har mer eller mindre fått ett komaliknade tillstånd. Känns inte helt okej att bara dratta runt och inte göra mer än stunden ger. Visst är man konstig?
 
 
Vi är ialla fall ute och rör på oss, både i frihet och ibland under ansvar. Men faktiskt har tränings lusten kommit smugande mer och mer. Och med en ungdom, då är det inte okej att bara dra omkring. Känns som om vi borde komma igång.
 
 
Vädret har ju ställt till det en hel del, då menar jag att det är snorhalt där ute. Kanske inte det lättaste att sätta igång med träning.
 
 
Nu behöver vi absolut uppdatera våra hjärnor en smula, tror att vi kommer att må mycket bättre då. För det räcker snart inte med att bara  röra på benen för miniprinsen, han behöver lite hjärngympa. Men lite nytta har vi alla fall fått gjort, trimning har påbörjats, puhhhh vilka ovårdade hundar jag har. Nu har jag en som antagligen har blivit massakerad och ser mer ut som en labbe, medans den andre behöver ännu en omgång med saxen, men det blir lika illa där. Inte bra att ta en paus med trimningen, för jag är väldigt ringrostig. Vi får väl se hur det blir när det blir färdigt, ingen ska ialla fall i snyggringen än på ett tag som dom fäller som bara den, och då skulle man väl inte kunna fylla en påse med hår eller?
 
Men idag tog vi ialla  fall en nostalgi tripp ut till ridskolan i Åby, länge sedan jag var där. Mysigt att se de gamla kusarna som man skumpat omkring på, känna lukten och höra hästarnas frustande, det är liksom ett välbehag att gå in i stallet. japp det var tider det, när man sprang i stallet titt som tätt!
 
 
Två kändisar från min tid, Coolgrim och Joker
 
Undrar om detta kan vara Sherry, Falco och Merlot, eller några nya?
 
Tror den brune är Saphire
 
Här är ialla fall Nisse, en favvo
 
Lunchdags, vi vet vart vi bor, ingen fara!
 
Och så ungdomarna som bjöd på lite show!
 
Då får vi se om vi kan gå ur koman och få lite gjort, jag gör ett försök!
#1 - - rebecca:

det är alltid så fridfullt att gå in i ett stall, en härlig känsla! :)