Ödeshögs Kennelklubb




Jag var i kvalet och valet länge innan jag bestämde mig för att anmäla Theo till Ödeshögs kennelklubbs inofficiella utställning idag. Men han har ju nu varit bra i sina ben en länge tid,  så jag slog till.
Vi möte upp Maria och Torkel 7.30 i morse för samåkning. Vi var där i god tid, nja nästan i lite  för god tid, men sitta still och inte göra något är nyttigt det också. Theo var verkligen i sitt esse, man kan inte tro att det är det ända vi har sysslat med den senaste tiden att vara lugn och inte kan man tro att han har sett varken människor eller hundar på den senaste tiden. Allt ska registreras, jag tycker att det verkar skit jobbigt att bry sig om allt som händer runt omkring. Men efter tre timmar lade han sig ner och kopplade av en smula, men bara en smula, för tänk om man missar något.

Theo var anmäld till junior klass, alltså debut, här har vi ingen valp längre. Tillsist var det vår tur och jag tycker att vi skötte oss prima, lugnt och ganska prydligt också, valde att visa honom fritt, för han ställer upp sig bra själv. Rätt trött var han mot slutet, det är jobbigt att vara snygg också.
Vi kom på en andra plats i vår klass med Hp, och nu när man är stor får man gå in och även tävla mot de vuxna hanarna om bästa hane.
Vi fick hämta andan ett tag medans öppenklass hanarna visade upp sig, men rätt snart var det vår tur.
Himla fin placering blev det, en tredje placering i bhk. Jag är satans nöjd med vår dag i Ödeshög och ångrar inte en sekund att vi  åkte. Nöjda och trötta återvände vi hem till Herstadberg igen!



Theos kritik:

Välutvecklad snart 1 årig hane. gediget maskulint vackert huvud. som inte får bli "kindigare". Bra hals o rygglinje. Välkroppad med passande stomme. vacker päls och färg. Rör sig mkt väl för ålder.
Domare: Ann Gistedt.

Tack Maria och Torkel för ett härlig sällskap. PSST: Du glömde att lösa ut potatisen;)

#1 - - Johanna & Majken:

Grattis till finfint resultat och kritik! :)

#2 - - Ancki, Agnes, Frida:

GRATTIS till fin kritik och fin fin placering !!!! Theo är både duktig och snygg !!!!

#3 - - Hanna:

Han är GRYMT snygg, din lille. Stort grattis till eran fina debut i juniorklass :)

#4 - - Brita, Siri och Smilla:

Grattis!!!

#5 - - Annette:

Grattis även här!!! Ni är guld!!!!

Kram

#6 - - lena, millie,ebba:

GRATTIS snyggingar !!!!! Vad duktiga ni är

Fin fin kritik.

Ha en fortsatt bra ledighet

Kram

#7 - - Limmerhultskan:

#8 - - limmerhultskan:

Hmmmmm Grattis skulle jag ju skriva ;)

#9 - - Ewa m. flock:

Stort GRATTIS till till och snyggingen Theo! Njut nu av din ledighet! Kram