Valpkurs


Några av våra kurskompisar!

Idag började jag och Theo på valpkurs hos Ingela. Verkligen på tiden, jag har en liten krabat som tycker att allt runt omkring är mycket roligare än matte.
Vi började med en liten presentation, om sen lite kontakt runt i ringen, hmmmmm vart var vår kontakt, den hade vi lämnat hemma.
Sen blev det uppgifter, en del av "kursarna" hade varit hos Ingela förr, så dom fick egna uppgifter. Jag och Theo plus ett annat ekipage fick jobba med sitt stanna kvar och sedan med kontaktövningar. Tillslut varvade vi med båda övningarna. Jag måste nog säga att vi fick ordning på oss och jag t om prövade på det där med Klicker, verkar väldigt vettigt, så en åkte med hem till Herstadberg.
Så summa sumarum. Efter en ofokuserad början, blev det bara bättre, och jag måste få säga att jag har en kille som snappar väldigt fort. Riktigt roligt att få börja kurs och attans så fort det gick. Gillar verkligen uppläget, lite tillsamman och sen eget jobb, som kollas över av Ingela....
 Två läxor blev det, nu ska vi se till att vi är redo till nästa gång.

På hemvägen blev det lite inköp till kyl och skafferi. Innan vi var hemma stannade vi till och rastade av oss ordentligt i "vår" fårhage. Nu tar vi snart lördags kväll!


Finaste Martin


Härligt att få röra på benen också


Jordfräsen har varit igång...


Idag fick vi njuta av solens nedgång...inte alla dagar man har den förmånen
#1 - - Brita, Siri och Smilla:

Visst är det kul med kurs! Man lär sig alltid något och så träffar man så mycket roligt folk!

#2 - - Sandra, Thyra & Lhine:

Vad kul med kurs : )

#3 - - Johanna & Majken:

Klickerträning is the shit :-)

#4 - - Ancki, Agnes, Frida:

Så kul med kurs !!!! Skönt att träna på helgen när det är lite ljusare och skönare !!! Kram