Enköping

Tidigt i morse mötte Theo och jag upp Brita, Siri och Smilla, för vidare fär till Enköping. GRK Uppland hade en Open Show och samtidigt arragerade dom också en inofficiell utställning för alla raser. Vi hade anmält oss till båda. Resan både dit och hem gick bra i det lite regniga och jätte blåsiga vädret , vi blev bara stannande en gång och det p ga av broöppning i den arla morgonstunden.


Regn, blåst och mörker följde oss hela vägen upp

 
Lite fundersamma blev vi när bron var helt av... en tidig söndags morgon

Vä framme var det bara att försöka rasta, ta sig in i ridhuset utan att hundarna såg ut som lerbollar. Lite rörigt och en massa hundar och folk var det i ridhuset, men Theo tuffar på och ska kolla in varje liten sak där inne. Nyfiknare valp får man leta efter, (men vad är det man säger sådan hund, sådan matte ). Vi höll till uppe vid ringarna till den inofficiella utställningen. Jag trodde att vi skulle in där först och Brita skulle ställa sina tjejer där. Först var det Britas tur att ta in sina tjejer, Smilla blev bästa tik och Siri på en fin andra plats båda med HP, sen blev Smilla BIR och Grupp femma. Stort GRATTIS vänner!


Smilla


Siri

Sen var det Theos tur, domare för dagen var Sickan Beckman, vi blev 1:a placerade i 6-9 månader och sen fick vi se oss slagna av tiken, men ett BIM, var inte fy skam.
Och så fick vi med oss en fin kritik hem.
6 mån hane, mask huvudm utm piggm. Bra hals och rygg. Normala vinklar. Välkroppad för sin ålder. Mkt bra benstomme o tassar. Sunda rörelser. Härligt temp.
Välvisad 


Är riktigt nöjd med vissa visningar idag, det kommer att bli så bra med tiden...
 
Sen tog vi oss ner till Golden ringarna, lite lugnare där nere, fick en stund så vi kunde pusta och fika lite.

Som Theo skulle in i Puppy 3 så hann vi både se puppy 1 och två innan det var vår tur.

Domare för Open Showen var Helena Hellström, Kennel Heatwave.
Nu hade jag en trött kille, med all rätt, men han skörtte sig utmärkt och jag tyckte att han rörde sig så fint. (Brita berömde honom också). Men domaren tyckte att han markerade på vänster ben, speciellt när vi svängde i hörnen. Vi fick springa många gånger.
Dagens placering blev en andra plats och på kritik lappen stog det HP, (är inte hundra för jag blev ju lite orolig så jag minns inte allt som sas) och med en jätte fin muntlig kritik som värmde hela mig, även en fin, fin kritik.

Om vi blev uppropade till bästa hanvalp hörde jag inte och jag skulle inte ialla fall varit där inne, såg det inte passande med en valp som markerade på ena bakbenet. Nu verkar det inte vara ngt, kollade lite när vi var ute och kissade. Blir en vilande vecka ialal fall, för att vara på den säkra sidan.

Här är dagens andra kritik.

Utmärkt
Charmigt och vänligt uttr. Bra hals och rygg. Passande benstome. Runda fina tassar. Väl utv bröstkorg för åldern. Utm. pälskvalite. Rör sig lätt och ledigt. Mark dock ngt vänster bak. Mkt trevligt temprament.

Blev en heldag i ridhuset, men väldigt trevlig hade vi. Nu tar vi en liten utställningspaus, men till nästa år är vi på´t igen. Nu tycker jag att det är riktigt roligt och jag börjar få klämm på Theo inne i ringen. Min lille prins, han är bara så bäst!


Det är så tröttsamt att vara snygg!

#1 - - Brita, Siri och Smilla:

Tack för ett trevligt sällskap och grattis till BIM och jättefina kritiker!

#2 - - Hanna:

Grattis till BIM! Snyggt jobbat handsome :)

#3 - - Annette:

Stort grattis till snyggot hi hi... Jobbigt att vara så dä snygg verkar det som .... nu får ni vila er iform, det är säkert ingen fara med benet! Kram kram

#4 - - Anonym:

Grattis.

#5 - - Sandra, Thyra & Lhine:

Grattis till fina resultat! Du visar honom jättefint!

#6 - - Ancki, Frida, Agnes:

GRATTIS till jättefina kritiker !!! Kul att det går så bra för er !!! Han är ju jäkligt fin !!!!

#7 - - Malin, Nova & Lukas:

har läst ifatt en del nu!

STORT GRATTIS till finfina resultat!!! Han är en riktigt fin kille! Du ska se att det inte är något. Bara lite trött av allt springande.

Lite vila o han är bra igen!

Ha de gott! Ännu en gång GRATTIS!!!

Kramar

#8 - - lena, millie,ebba:

JÄTTEGRATTIS !!! till snyggaste killen.....men med TVÅ utställningar samma dag hade nog jag oxå haltat mig fram lite ;D Se till att ni är bra till lördag nu bara !!!!

Kram

#9 - - Ewa&Wiktor:

Grattis till framgångarna i vänstervarvet! Han är så fin! Nu får ni vila er i form! Kram

#10 - - Eva, Troja & Mira:

Vad fin han är Theo!!! Grattis till härliga resultat :)

#11 - - Johanna & Majken:

Grattis till finfina resultat! =)

#12 - - Fredrik Eriksson:

Grattis