Söndag

Som vanligt ligger jag efter med bloggen, nu när man väl hittar på lite saker har man mindre tid och lust att tillbringa ledig tid framför dator. Men nu tar jag en liten paus från det strålande vädret och bloggar.



I söndags var det tänkt att det inte skulle göras något, jag skulle samla lite energi, små pyssla hemma och äta lite gott, men redan kl.12 var den planen spräckt. Ett ärende in till stan, gjorde att jag valde att ta en prommis där . Jag tänkte kolla in planteringarna, och strömmen, är lite facinerad av fontärnarna där, men det är från hamnbron och lite i skymning, och i söndags var det dags sol, inte samma effekt och i kaktusplanteringen var det bara halvfärdigt, men en härlig prommis fick Murtan och jag ialla fall.


Helt okej, men jag gillar nog dom bättre i skymmningsljus



Måsar finns det gott om jag reducerade dom till en....


Underbara träd...


Gav det flera försök, nja.... bättre lycka nästa gång

Efter maten som då inte blev den hit jag trodde, seg gammal ko på grillen kan jag vara utan.Sen var det dags att lägga i båten, tur att hela grabbstyrkan + kompis till Rasse fanns hemma. För det gick åt innan den var i sjön.




Vi roade oss på vårt sätt medans de andra sjösatte


Där borta händer det visst något


Här kommer en del av besättningen, motorn fick hänga på som det var en bit till"bryggplatsen"


men jag kommer in till dig matte

Fika och en markering från båten och en dirigering passade vi på att ta innan vi åkte hem igen


Fina prinsen, lycklig att få jobba i vattnet


Dirigeringen fixade grabben bra, jag är väldigt nöjd, nu var den väl inte super svår, men lagom för oss.

Redan tisdag, en dag kvar. Sen tar jag långledigt, ska bli underbart!