Må bra och ha roligt

Får bli resten av sommarens motto. Och det duger bra åt oss, nu när Martin inte ska arbeta. Ögat ser ungefär lika dant ut, nu har jag svårt att se hur pupilen är, men i slutet av augusti blir det en återkoll hos vetten. Nu kan det ta upp till 4 månader innan det är helt okej och ögonformen behöver då inte vara helt i den formen som den ska vara. Huvudsaken är att han blir bra! Nu känns Martin ialla fall som sitt gamla jag, var nog inte lätt för prinsen att få åka till vetten, ögonsalva, och en liten valp i huset. Men nu svajar svansen igen på prommisarna och han kan faktiskt göra några pyttesmå lekinviter till Theo.
Theo har funnit sig bra i flocken, han är en glad liten skit som är pigg, ibland lite för pigg...... Tuggar och äter på allt, så här får man vara med. Gillar sin "brorsa" men har lärt sig att man inte dundrar på hur som helst, tänk vad fort de små liven lär och ser.
Den här veckan har verkligen dundrat iväg i en väldans fart. I tisdag blev det en tripp till Vaxholm för hela flocken utom lille Theo, han fick vara hos uppfödarmatte Annette. Vi hade inte så värst roligt uppdrag i denna ljuvliga sommarstad, men min mormor har gått bort så nu var det dags för begravning. och vi skulle följa henne till hennes sista vila. En underbar person som jag kommer att sakna av hela mitt hjärta.




Något som jag tycker är en aning svårt är att få till det bra för båda hundarna, Martin behöver röra på sig och ha lite skoj, för att inte bli totalt deppig. Jag vet att han inte uppskattar att bra drälla omkring här i Herstadberg, och han gillar också att vi träffar goda vänner och även jag behöver en viss social stimmulans. Nu är Rebecca hemma ganska mycket i sommar, men jag kan ju inte lämna henne här hemma med Theo hela tiden, tycker inte att det är speciellt snällt, även hon vill ut och träffa vänner och röra på sig. Men jag tycker att vi nog har hittat något som passar oss alla. Som inte Theo ska gå så mycket så blir det att ta bilen till ställen där Murtan kan få ha lite kul, på samma gång blir det lite socialträning för vår unge herre och jag får lite stimmulans också. Tycker att det går bra att få ihop det mellan sovtiderna, man hinner iväg en sväng när Theoär som mest aktiv, men visst tar han sig en power nap när vi är ute. Men även behöver vi tråkdagar, så ibland får vi gått stanna hemma här i Herstadber och bara vara.

Så i onsdags åkte vi ut till Gårdeby en sväng, kollade lite när vännerna tränade, Martin fick lufta sig och ta ett dopp i grusgropa. Blev en liten kortis där ute för att vända hem igen, för lite vila och mat.


Skönt att svalka magen i värmen

På kvällen åkte vi upp med hussen till båten, full med vatten och så skulle årorna läggas dit, svårt för mig att ta med allt när jag är ensam. Stannade till lite nere vid Sörsjönsbadet och tittade på alla som badade.

Idag hade Rebecca och jag bestämt oss för att ta en riktig baddag. Men vädret var inte det bästa, så vi bestämde oss snabbt för att ta en kortare semestertripp (över dagen) . det blev en tur till Motala, vi kollade in Varamobaden, inget bad, för det blåste ganska frisk, så vi blev av svalkade ganska snabbt. Efetr ett tag for vi vidare för att titta på hamnen och där hamnade vi på ett mycket trevlig fik, med massor av glass och annat gott. Vi valde att ta en smörgås, för det började bli tomt i magen.
Summa sumaron, så fick vi en härlig lugn dag i en fin stad, har faktiskt aldrig kollat närmare på Motala, så nu är det gjort.


Vindsurfarna var i farten


Här är en som provar på Vätterns vatten


Hittade visst ngt ätbart


Var ska inte sleven vara om inte i grytan


sand var roligt, tyckte Theo


Här går det undan på böljan blå


En del av hamnen


Fika


Ett mycket trevlig ställe, rekommenderas, kaffe, bullar, mackor och en massa glass.....

#1 - - Brita:

Låter som om ni har en riktigt härlig semester trots alla tråkigheter!

#2 - - Thina:

haha man måste vara mycket uttråkad om man åker till Motala bara för att vara. Tror nog det fanns något annat som lockade som förtillfället är hemligt. Utforska Motala pyttsan ;) Trevligt verkade ni ju ha det i alla fall o det är ju det viktigaste.KRAM