LRM



Idag var det dags för årets Lilla Retrievermästerkapet. I år var det Flatteklubben som stog som arrangörer och mästerskapet skulle gå av stapeln uppe i Sörsjöns skogarna.

Vi var anmälda, men som ni vet är ju inte Martin helt okej, så vi hade strukit oss. Hade verkligen sett fram emot detta. Men ibland blir det inte som man vill, så vi åkte dit som publik, i ofs är det riktigt roligt också. Man kan ju vara lite avslappnad, ha trevligt och umgås med en hel del trevligt folk.

Jag försökte att kolla in både Novisrutan och dummierutan, blev lite spring och jag missade en hel del. Novisrutan hade ett riktigt roligt upplägg, det skulle jag vilja prova på Martin, lite annorlunda. Men jag tyckte att de flesta jag kollade in klarade sig riktigt bra.

På dummierutan var det lite mer som det brukar bara, det fanns ett linjetag, och som hade en svårighet att korsa en stig, men de flesta fixade det också, kanske inte som ett linjetag, men dummien kom hem.

Söket tror jag att vi hade fått problem med, nere vid vattnet i högt "gräs" var ganska blöt där nere, terrängbyte upp i skogen. Tungt, så det hade nog inte passat Murtan, men det skulle ändå varit roligt att prova. Får se om vi kan koma till start nästa år.
Hade i allafall en lång trevlig dag, så man ska väl inte klaga!

Här kommer lite bilder från dagen, mest på guld, lite svårt med fotograferingen i dummierutan och lite mulet på fm..... så det svarta var mest bara skuggor...

































#1 - - Ancki, Agnes, Frida:

Tjusiga bilder från gårdagen. Synd att ni inte kunde starta. Men det går fler tåg.... Kram